חיפוש

תאונות פגע וברח – אלו העונשים הקבועים בחוק

על פי החוק כל נהג המעורב בתאונת דרכים, גם אם אינו אשם בתאונה, צריך לעצור את רכבו ולסייע לנפגעים. מעבר לכך, עליו לדווח למשטרה על התאונה ולמסור את פרטיו האישיים. במידה והנהג מפקיר את הנפגעים ונתפס, העונש יהיה חמור. המאמר יפרט את העונשים הקבועים בחוק על תאונות פגע וברח.

 

מה הם העונשים לנהג שהפקיר נפגעים בתאונת דרכים?

מדי יום שומעים על תאונות דרכים שחלקן תאונות פגע וברח. נהגים המפקירים את הנפגעים, בין אם הם אשמים בתאונה ובין אם לא ונתפסים, יקבלו כתב אישום ויהיו צפויים למאסר של שנתיים. במידה ומוכיחים בבית משפט שהפוגע היה מודע לתאונה וברח מהמקום במכוון, העונש הצפוי יכול להיות גם מאסר של בין 3-14 שנים בהתאם לנסיבות. ישנן 3 רמות של הפקרה.

הראשונה היא קלה ועליה מקבלים מאסר על תנאי, פסילת רישיון על תנאי וקנס כספי. השנייה היא רמה בינונית עליה מקבלים מאסר של 7 שנים ועונשים נוספים דומים לרמה הראשונה. השלישית היא רמה חמורה שהתוצאה היא מותם של המעורבים בתאונה, עליה מקבלים 14 שנות מאסר עם עונשים נלווים. למידע נוסף כנסו לאתר של יערית אוליאל עו"ד תעבורה.

 

מה צריך לעשות כשמעורבים בתאונת דרכים?

נהגים המעורבים בתאונת דרכים צריכים לעצור במקום התאונה ויכולים להזיז את הרכב שלהם רק באישור שוטר המגיע למקום. במידה והם לא נפגעים בעצמם בתאונה עליהם לסייע לפצועים, לקרוא למד"א ולמשטרה ולהמתין לכוחות ההצלה.

עליהם למסור את פרטיהם לשוטרים המגיעים למקום, להציג את רישיון הנהיגה ותעודת הביטוח ולתת פירוט מלא על התאונה. נהגים שחוששים ובורחים מהמקום צריכים לדעת שלבסוף יתפסו מאחר וכבישים רבים מרושתים במצלמות ומעבר לכך תמיד יהיו עדים שיזהו את מספר הרכב וכד'.

 

מה צריך לעשות כשמעורבים בתאונת פגע וברח?

אם נהג בורח ממקום התאונה עליו לדווח כמה שיותר מהר על התאונה ולהסגיר את עצמו למשטרה. בנוסף, עליו ליצור קשר עם עורך דין תעבורה ולקבל את הייעוץ המתאים. בית המשפט אינו סלחני גם למי שעובר התקף פאניקה, נלחץ ובורח מהמקום ולכן יש למסור פרטים למשטרה כמה שיותר מהר. לפני מסירת הפרטים יש לדבר עם עו"ד תעבורה ולקבל ליווי לתחנת המשטרה.

 

לא להיכנס לפאניקה

בעת תאונת דרכים החשוב ביותר הוא לא להיכנס לפאניקה ולעזוב את המקום. ההפקרה היא עבירה חמורה ולא משנה מהן הנסיבות. יש להגיש סיוע עזרה ראשונה, לדווח על התאונה, למסור פרטים ולחכות עד שהאמבולנס יגיע לפנות את הנפגעים.

ככל שנלחצים ונוהגים שלא כדין עלולים להסתבך יותר. לסיכום, הקשר המיידי עם עורך דין תעבורה הוא קריטי. לעיתים נכנסים לפאניקה כאשר נחקרים על ידי השוטר ועלולים להודות בעבירה שלא הייתה ולכן צריך להירגע ולא להיוותר לבד במערכה.

תאונות פגע וברח

אולי תאהבו גם את

תביעת פגיעה
מה לעשות לאחר פגיעה מינית?

תקיפה מינית היא חוויה טראומטית שאף אחד לא צריך לסבול. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר את הניצולים מרגישים אבודים, מבולבלים והמומים. לניצולים חשוב לדעת שהם

קראו עוד »