חיפוש

המאמן הטריד אותך בחדר כושר? יש למי לפנות

שמירה על הכושר הגופני היא חלק חשוב בהקפדה על הבריאות. חדרי כושר הם פתרון מצוין לאימון, ללא מגבלות תנאי מזג האוויר, בעזרת מכשירים מתקדמים ובהדרכה מקצועית. יחד עם זאת, לצערנו, כמו בכל מקום ציבורי, גם בחדרי הכושר מתרחשים מקרים של הטרדה מינית. אם חווית הטרדה בחדר הכושר מצד המאמן, עומדות בפנייך אפשרויות התמודדות שתוכלי לבחור מתוכן – הכי חשוב שלא תישארי לבד.

מה היא הטרדה מינית בחדר כושר?

יש לצערנו מגוון ביטויים שונים למקרה של הטרדה מינית בחדר כושר – החל מהערות או רמיזות מיניות, שהובהר שהן אינן רצויות, ועד למגע פיזי בלתי רצוי. כל אדם יכול להיות מטריד מינית – החל ממתאמן בהליכון הסמוך, עבור במאמנים שהם עובדים של חדר הכושר ועד מנהלים של המקום. חשוב לזכור שהטרדה מינית, גם במקרים בהם אין בה אלימות פיזית, עלולה לגרום לתחושות של דיכאון, חרדה, פוסט טראומה ואף אובדנות.

שמירה על בטיחותך

שמירה על בטיחותך הפיזית והנפשית היא העיקר כרגע, ולכן חשוב קודם כל להתרחק מהאדם המטריד. אם את חשה שנשקפת לך סכנה של ממש, כדאי לעזוב את המקום לחלוטין, אם אפשר בליווי של חבר או של בן משפחה. אם אין לך יכולת לעזוב את המקום, פני לעזרה מהעובדים במקום או ממתאמנים נוספים, ובמידת הצורך הזמיני משטרה.

את לא אשמה

כאשר מדובר על הטרדה מינית, חשוב לזכור שאין לקורבן אשמה ומעשיו של המטריד הם באחריותו בלבד.

תגובה ותיעוד

תגובות למקרים של הטרדה מינית יכולות להשתנות, אבל אם את חשה שמסוכן מדי להתעמת עם המטרידן באופן ישיר בזמן אמת, גם במקום ציבורי, ישנה אופציה של טיפול במקרים כאלה לאחר המעשה. חשוב לתעד את המקרה לפרטיו וגם לאסוף פרטים של עדים למקרה או צילומים רלוונטיים. במקרה שתרצי להגיש תלונה, התיעוד יהיה שימושי.

פנייה לגורמים מוסמכים

הגורם הראשון לפנייה הוא הנהלת חדר הכושר. אם את חשה שאת יכולה לסמוך על העובדים והמנהלים במקום, שיעמדו לצידך ויפעלו נגד המטרידן. אם את חשה לא בטוחה לפנות לעובדים או להנהלה של חדר הכושר, או במקרה שבו המטרידן הוא הבעלים של המקום, תוכלי לפנות לארגונים שמסייעים לקורבנות הטרדה מינית, וכמובן גם להגיש תלונה במשטרה.

תמיכה נפשית

בנוסף לטיפול במקרה ברמה המעשית והפלילית, כדאי לזכור שלהיות קורבן להטרדה מינית, זה משהו שיכול להשפיע מאוד על מצבה הנפשי של הנפגעת. לכן חשוב לשלב בתקופת הזמן שלאחר המקרה גם טיפול פסיכולוגי וגם תמיכה נפשית, הגנה וסיוע בתהליכים משפטיים נגד המטרידן.

לסיכום

הטרדה מינית שמתרחשת בחדר כושר היא אירוע פלילי וחמור. למרות התחושות הקשות שגורם מעשה כזה, זכרי שאת לא לבד, את לא אשמה ויש לך זכות לשמירה על גופך ועל כבודך.

עלית לאוטובוס וחווית הטרדה מינית_ כך תפעלי

אולי תאהבו גם את

תביעת פגיעה
מה לעשות לאחר פגיעה מינית?

תקיפה מינית היא חוויה טראומטית שאף אחד לא צריך לסבול. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר את הניצולים מרגישים אבודים, מבולבלים והמומים. לניצולים חשוב לדעת שהם

קראו עוד »
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא

חיילים? משוחררים משירות צבאי? סובלים מבעיה רפואית שנגרמה לכם עקב השירות הצבאי או בזמן השירות הצבאי? ניתן היה לדעתכם לטפל בבעיה הרפואית באופן מקצועי ויעיל

קראו עוד »