חיפוש

מהם הפיצויים בפגיעות תאונת דרכים?

אם עברתם לאחרונה תאונת דרכים אז כל קודם אנחנו מצטערים לשמוע! תאונה דרכים זה אף פעם לא כיף גדול, אך לצערנו הן מאד נפוצות בחיים, גם אם היינו זהירים מאד. במידה ועברתם תאונה חשוב מאד שתכירו את כל הזכויות שלכם, ותהיו מודעים להליכי תביעת הפיצויים. חשוב לציין שבמקרה של תאונה מאד חשוב למצוא עורך דין טוב, שיהיה גם מקצועי וילחם בשבילכם, וגם יהיה רגיש למצבכם.

על השאלה מה הם הפיצויים בפגיעות בתאונת דרכים קשה לענות בקצרה. לכן, בין היתר, חשוב מאד למצוא עורך דין טוב הבקיא בפרטים ויכול לדעת כיצד לעזור לכם ככל הניתן. טווח סכום הפיצויים במקרה של תאונה הוא רחב מאד ויכול לנוע בין עשרות למאות אלפי שקלים. לכל מקרה יש את נסיבות שונות הקובעות את גובה הפיצויים. בהליך לקבלת פיצויים יילקחו בחשבון כל הפרטים – החל מפרטים על הנפגע כגון גיל, מצב בחיים ועוד ועד רמת הנזק שנגרמה בתאונה.

 

 את מי נוכל לתבוע? וכמה נוכל לקבל?

אדם הנפגע בתאונת דרכים יכול וצריך לתבוע מספר גורמים, מה שהופך את העניין להיות מורכב. למעשה צריך לנהל כמה תיקים באותו הזמן ולכן אנחנו ממליצים לפנות לעורכי דין מנוסים שעובדים בשטח הרבה שנים ומכירם את הגופים השונים. לדוגמא, אימבר גולן פרטוש – עורך דין תאונות דרכים מדובר באחד המשרדים המובילים בתחום ויכול לטפל בצורה רוחבית ומקצועית בתביעה שלכם ולדאוג לכל הפיצויים שלכם.

אז את מי בעצם תובעים?

 

1. ביטוח החובה של הרכב

אותו ביטוח חובה שאתם מקפידים לשלם מחויב לשלם לכם במצב של פגיעה סכום ההולם את הנזק הגופני שנגרם לכם. הטווח הוא רחב – בין עשרות למאות אלפי שקלים.

 

2. ביטוח לאומי

במידה ומדובר בתאונת דרכים שהוגדרה כתאונת עבודה, ביטוח לאומי מחויב לשלם דמי תאונה למשך תשעים הימים הראשונים אחרי התאונה. דמי התאונה לרוב נקבעים לפי 75 אחוז מהשכר של הנפגע.

אם נקבעה נכות עקב התאונה אפשר לקבוע את ביטוח לאומי ולקבל קצבה או מענק חד פעמי, או שניהם המותאמים למצב הנפגע.

 

 כיצד נקבע גובה הפיצויים?

גובה הפיצויים נקבע לפי מספר פרמטרים מרכזיים נביא כאן לדוגמא שלושה אך יש לזכור שקיימים עוד רבים.

 

1. דרגת הנכות

סכום הפיצויים יקבע בהתאם לדרגת הנכות שתוגדר על ידי ביטוח לאומי, לאחר וועדה רפואית.

 

2. פוטנציאל וכושר ההשתכרות

פרמטר מאד חשוב המורכב משאלות רבות וחישובים כגון: כמה הייתם יכולים להשתכר אם לא הייתם נפגעים? מה יהיה הסכום המשוער עד לגיל הפרישה שלכם ועוד.

 

3. כאב ועוגמת נפש

פרמטר שיש לו למעשה נוסחת חישוב מקובלת -150,000 ₪ כפול אחוזי הנכות הרפואית של הנפגע. בנוסף, אם היו ימי אשפוז ישולמו כ-300 ₪ בעבור כל יום אשפוז.

אז במידה ונפגעתם בתאונת דרכים אנחנו ממליצים להתחיל לפעול בהקדם כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לכם. אל תישארו עם זה לבד, פנו לעורך דין מקצועי שיוכל לעזור לכם עם הגשת התביעות לגופים השונים.

פציעות בתאונה

אולי תאהבו גם את

תביעת פגיעה
מה לעשות לאחר פגיעה מינית?

תקיפה מינית היא חוויה טראומטית שאף אחד לא צריך לסבול. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר את הניצולים מרגישים אבודים, מבולבלים והמומים. לניצולים חשוב לדעת שהם

קראו עוד »
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא

חיילים? משוחררים משירות צבאי? סובלים מבעיה רפואית שנגרמה לכם עקב השירות הצבאי או בזמן השירות הצבאי? ניתן היה לדעתכם לטפל בבעיה הרפואית באופן מקצועי ויעיל

קראו עוד »