חיפוש

איך מגישים תביעת רשלנות רפואית נגד גורם מטפל?

תהליך תביעת רשלנות רפואית כנגד גורם מטפל הוא תהליך מורכב למדי, הן בשל האתגר בהוכחת הנזק הרפואי, גורם הרשלנות והקשר הסיבתי שביניהם, והן בשל כך שלרוב, מאחורי אותם גורמים רפואיים עומדים מוסדות רפואיים מבוססים. כיצד אם כן מגישים תביעת רשלנות רפואית נגד גורם מטפל?

 

תביעת רשלנות רפואית כנגד גורם מטפל

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל אחד משלבי הטיפול הרפואי, החל משלבי האבחון והייעוץ המקדימים, דרך אופן הטיפול עצמו ועד שלבי המעקב הרפואי שלאחר מכן. רשלנות רפואית יכולה להתרחש על ידי כל אחד מאנשי הצוות הרפואי שהעניקו את הטיפול – טכנאי רפואי, אחות, רופא מנתח ועוד ובהתאם לכך, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגדם.

 

מהם האתגרים הקיימים בתהליך תביעת רשלנות רפואית כנגד גורם מטפל?

תהליך תביעת רשלנות רפואית כנגד גורם מטפל הוא תהליך מורכב למדי, כפי שתוכלו לראות בהרחבה באתר http://www.forum-md.co.il). זאת הן בשל הקושי והאתגר בהוכחת הנזק שנגרם, קיומו של יסוד הרשלנות הרפואית והקשר הסיבתי שביניהם והן בשל ההגנה המשפטית שהגורמים המטפלים זוכים לה, מטעם המוסדות הרפואיים בהם הם עובדים.

 

איך מגישים תביעת רשלנות רפואית נגד גורם מטפל?

תהליך הגשת תביעת רשלנות רפואית מורכב מ – 3 שלבים עיקריים:

 

  • איסוף כלל החומרים הרפואיים הרלוונטיים

על פי חוק זכויות החולה, לחולה קיימת הזכות לקבל מהגורם המטפל את כל המידע הרפואי המתייחס אליו. כמו כן, החולה רשאי לחתום על ויתור סודיות ולהעניק לגורם מטעמו את האפשרות לדרוש את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. איסוף המסמכים הרפואיים הוא השלב הראשון והמהותי בהוכחת יסוד הרשלנות וביסוס עילת התביעה.

 

  • קבלת חוות דעת מרופא מומחה בתחום הרפואי הרלוונטי

על פי חוק, כל תביעת נזיקין הקשורה לעניינים רפואיים, מחויבת בהגשת חוות דעת רפואית מטעם גורם מומחה בתחום הנדון. בכדי למקסם את השפעתה של חוות הדעת הרפואית, מומלץ לפנות לרופא מומחה מוכר, בעל מוניטין בתחומו ובעל ניסיון בכתיבת חוות דעת רפואיות לבית המשפט.

 

  • הגשת התביעה עצמה בבית המשפט

את תביעת הרשלנות הרפואית יש להגיש לבית המשפט הרלוונטי בהתאם לסכום התביעה, כאשר לתביעת הרשלנות הרפואית קיימת תקופת התיישנות של 7 שנים מיום הטיפול הרשלני / גילוי הנזק.

 

למי פונים בכדי לקבל חוות דעת רשלנות רפואית?

חוות דעת רשלנות רפואית צריכה להיכתב על ידי רופא בעל תואר מומחה בתחום הנדון, כאשר גם כאן קיים אתגר מסוים, שכן רופאים רבים אינם ממהרים לכתוב חוות דעת כנגד רופאים אחרים. לפיכך, בכדי לקבל חוות דעת רשלנות רפואית מתאימה בדיוק למקרה שלכם ועל ידי מיטב הרופאים המומחים בתחומם, מומלץ לפנות לחברה מקצועית ומנוסה בתחום.

 

לסיכום

תביעת רשלנות רפואית יכולה להיות מוגשת גם כנגד גורם מטפל והיא כרוכה ב – 3 שלבים עיקריים: איסוף כלל החומרים הרפואיים הרלוונטיים; קבלת חוות דעת מרופא מומחה בתחום הרפואי הרלוונטי (שלב חובה בכל תביעות העוסקות בנזקי גוף); והגשת התביעה עצמה בבית המשפט.

איך מגישים תביעת רשלנות רפואית נגד גורם מטפל?

אולי תאהבו גם את

תביעת פגיעה
מה לעשות לאחר פגיעה מינית?

תקיפה מינית היא חוויה טראומטית שאף אחד לא צריך לסבול. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר את הניצולים מרגישים אבודים, מבולבלים והמומים. לניצולים חשוב לדעת שהם

קראו עוד »
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא

חיילים? משוחררים משירות צבאי? סובלים מבעיה רפואית שנגרמה לכם עקב השירות הצבאי או בזמן השירות הצבאי? ניתן היה לדעתכם לטפל בבעיה הרפואית באופן מקצועי ויעיל

קראו עוד »