חיפוש

איך מבצעים בדיקת רישום בטאבו?

קנייה של דירה היא אחת מהחלטות הפיננסיות החשובות שתקבלו במהלך חייכם, ולחלק גדול מהאנשים היא ההחלטה הגדולה והחשובה ביותר מבחינה פיננסית לאורך כל החיים. לכן יש לבצע מספר בדיקות והשוואות לפני כל רכישת של דירה ולקיחת משכנתא.

בכתבה שלפניכם התמקדנו בבדיקת הרישום בטאבו או רישום הדירה בלשכת מקרקעי ישראל. בנוסף, ניסינו לענות על השאלות מה זה טאבו? למה הוא חשוב כל כך? ואיך אפשר לבדוק רישום בטאבו של הדירה שבבעלותכם או שברצונכם לרכוש?

 

מה זה טאבו?

טאבו הוא כינוי הסלנג שניתן בפי העם ללשכת מקרקעי ישראל. מקורה של מילה זאת היא מטורקית, וכניסתה לשפה העברית התחילה בעת השלטון העות'מני בישראל. בלשכת מקרקעי ישראל, כמו בכל מדינה מתוקנת, קיים רישום של כלל הנכסים לדיור בישראל ומי הם הבעלים של כל אחד מהם.

רישום זה עוזר בשמירה ובתיעוד המידע החשוב הנ"ל. לשכת מקרקעי ישראל חילקו את כלל הקרקעות לגושים וכל אחד מהגושים האלו מחולק לחלקות. צירוף של מספר הגוש ומספר החלקה יוצר את מספר הזהות של הנכס בלשכת מקרקעי ישראל.

 

למה חשוב הרישום בטאבו?

בדיקת רישום דירה בטאבו היא אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לבצע לפני רכישה של דירה. לרישום בטאבו יש חשיבות גדולה מאוד מכיוון שבמידה ואתם לא רשומים כבעלים של הנכס שלכם בטאבו, תיאלצו להוכיח שהוא שלכם במקרה ותרצו לבצע בו פעולה כגון מכירה או לקיחת משכנתא שנייה.

במידה והדירה שאותה אתם רוצים לקנות לא רשומה על שמו של האדם שמנסה למכור לכם אותה, הדבר מהווה דגל אדום גדול ובולט שעלול להעמיד בסכנה את הקנייה כולה. בנוסף לכך, אם רכשתם דירה לאחר שבדקתם בטאבו כי היא שייכת לאדם שמוכר אותה, אפילו אם המסמכים שהוצגו לכם היו מזויפים, הדבר מהווה ראייה חזקה – העסקה תתקיים ותכובד למרות כל הבעיות.

 

איך בודקים רישום בלשכת מקרקעי ישראל?

בעבר, בכדי לקבל רישום של טאבו היה צורך ללכת אל לשכת מקרקעי ישראל בצורה פיזית, לחכות בתור ורק כך לקבל את הרישום מיוחל. כיום ניתן להזמין רישום זה באמצעות אתר האינטרנט של לשכת מקרקעי ישראל או הטאבו. למסמך הרשמי אשר מונפק על ידי הלשכה למקרקעים לוקח פרק זמן של בין מספר שבועות לחודשיים עד הגעתו אל בית המבקש, ולכן חשוב לעשות זאת מבעוד מועד.

 

אז איך בודקים דירה בטאבו?

טאבו הוא בעצם שם הסלנג של לשכת מקרקעי ישראל. לשכה זאת מנהלת מעקב אחרי כלל הנכסים למגורים במדינת ישראל ואחר הבעלים שלהם. לרישום בטאבו חשיבות רבה, במיוחד לצורך מכירה, קנייה או כל פעולה גדולה אחרת בנכס. כיום ניתן להזמין את רישום הטאבו של הדירה שאותה תרצו לבדוק, אונליין באתר האינטרנט של הלשכה.

איך מבצעים בדיקת רישום בטאבו?

אולי תאהבו גם את

תביעת פגיעה
מה לעשות לאחר פגיעה מינית?

תקיפה מינית היא חוויה טראומטית שאף אחד לא צריך לסבול. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר את הניצולים מרגישים אבודים, מבולבלים והמומים. לניצולים חשוב לדעת שהם

קראו עוד »
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא

חיילים? משוחררים משירות צבאי? סובלים מבעיה רפואית שנגרמה לכם עקב השירות הצבאי או בזמן השירות הצבאי? ניתן היה לדעתכם לטפל בבעיה הרפואית באופן מקצועי ויעיל

קראו עוד »