חיפוש

סימנים לפגיעה מינית בילדים

נדמה שאין פשע מחריד יותר מאשר פגיעה מינית בילדים. לעיתים תכופות מדי אנו נאלצים לשמוע על מקרים של פגיעה בלתי הפיכה בילדים חסרי ישע מידי פושעים מתועבים, במסגרות חינוכיות ואף בתוך המשפחה. חשוב להכיר את הסימנים המעידים על פגיעה מינית בילדים, על מנת שלא להעצים את הפגיעה לטווח הארוך, ולמצות את הדין במלוא חומרתו מול הפוגעים. 

 

התיווך הרגשי מורכב יותר

למרבה הצער, אנו שומעים לא אחת על פגיעות מיניות בקטינים וילדים במגוון מסגרות, בין אם מדובר במסגרות חינוכיות בהן הם שוהים רוב שעות היום ובין אם בתוך המשפחה. עברייני המין הנתעבים המבצעים פגיעות מיניות בקטינים מנצלים את היותם חסרי ישע ואת העובדה שברוב המקרים, אינם יכולים לבטא את מצוקתם ולהעיד בעצמם על הזוועות שהם חווים.

לכן יש לשים לב ולהכיר את הסימנים המעידים על פגיעה מינית בילדים, ובמידה ואכן קיים חשש לפגיעה כזאת, ליצור קשר בהקדם האפשרי עם עורך דין הטרדה מינית שיסייע לצדק להיעשות. https://www.dw-law.co.il

 

סימנים פיזיולוגיים שניתן לזהות

בשל היעדר היכולת של הילדים לבטא במילים את התחושות הקשות ואת מעשי הזוועה להם נפלו קורבן, חשוב להיות מודעים לסימנים האפשריים שעשויים להופיע עם החשד לפגיעה מינית. הסוג הראשון של סימנים אלה הם הפיזיים, אלה שניתן לראות. חשוב להקפיד אם מופיעים על גופו של הילד הסימנים הבאים:

  • דימומים וסימני אלימות.
  • גירויים וכאבים באזורים של איברי המין ורגישות באזורים אלו.
  • כאבי בטן והקאות- תגובה נורמלית לחלוטין של הגוף לטראומה, וודאי אם היא חוזרת על עצמה.
  • רגרסיה בהתנהגות וחזרה להרטבה במיטה- תלוי בגילו של הילד אך זהו סימן מדאיג מאוד שמדליק נורה אדומה ומומלץ לבחון מול המסגרת בו הילד נמצא וכן לבדוק את הסובבים אותו.

 

סימנים התנהגותיים

לצד הסימנים שנראים על פני השטח, חשובים עוד יותר הם הסימנים ההתנהגותיים שייתנו את אותותיהם על הילד. הילד למשל, יכול לחוות רגישות עצומה למגע, כל מגע שהוא, ורתיעה כללית מיצירת מגע, גם עם הקרובים לו ביותר. שינוי קיצוני בהרגלי האכילה למשל, ופיתוח הפרעת אכילה, יכולה גם כן להעיד על פגיעה כלשהי.

אם הילד לא מרבה לתקשר בצורה מילולית, מידרדר ביכולות החברתיות שלו ואף מציג התנהגות מינית שלא תואמת את גילו- אל לכם לחכות. יש לפנות לייעוץ פסיכולוגי ולאחר בירור הפרטים, לפעול במישור המשפטי ללא דיחוי על מנת למצות את הדין עם האחראים.

 

הטו אוזן קשבת

אם חלק מהסימנים שצוינו כאן אכן מופיעים, חשוב להבהיר לעטוף את הילד בהבנה ואכפתיות ולהעניק לו תמיכה ואוזן קשבת. גם אם הוא מסרב לשתף בהתחלה וממאן לתקשר את הקושי שלו החוצה, תמיד להדגיש שאתם כאן עבורו. שאלו אותו שאלות וגלו מעורבות, היו קשובים לסימנים המעידים על פגיעה מינית ופעלו במהירות כדי להעניק לילד את הטיפול הרגשי שהוא כה זקוק לו.

סימנים לפגיעה מינית בילדים

אולי תאהבו גם את

תביעת פגיעה
מה לעשות לאחר פגיעה מינית?

תקיפה מינית היא חוויה טראומטית שאף אחד לא צריך לסבול. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר את הניצולים מרגישים אבודים, מבולבלים והמומים. לניצולים חשוב לדעת שהם

קראו עוד »