חיפוש

האם ניתן לאסור את החייבים בהוצאה לפועל?

כאשר אדם חייב כספים לאדם אחר ולא משלם אותם, והדבר הוכר על ידי אחת מערכאות השיפוט של מדינת הישראל, הנושה יכול לפנות אל ההוצאה לפועל, על מנת שכספו יגיע אליו בהקדם. להוצאה לפועל יש שיטות שונות, הכוללות הגבלות מסוימות על החייב, בעזרתן ההוצאה לפועל גורמת לו לשלם את החוב הזה. האם בין ההגבלות האלה ניתן לאסור את החייבים בהוצאה לפועל? ואם כן, מה אפשר לעשות במקרים כאלו? תשובות במאמר שלפניכם.

 

מהי הוצאה לפעול?

הוצאה לפועל היא גוף ביצועי של רשות האכיפה והגבייה של משרד המשפטים. המטרה של ההוצאה לפועל היא לאפשר גבייה בהליכים אזרחיים. לרוב, מדובר על תשלומים שונים, בהם חייב אדם מסוים כספים לנושה אחד, או מספר נושים. נושה שמתלונן על תשלום שלא הועבר לו בהוצאה לפועל, יכול לפתוח תיק כנגד החייב.

תיק בהוצאה לפועל הוא עניין די משמעותי. כאשר נפתח תיק בהוצאה לפועל, הם ינסו לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי לממש את גביית החוב. חשוב לציין שהוצאה לפועל פועלת רק כאשר יש פסק דין מבית המשפט. אדם שמאמין שחייבים לו כספים לא יכול לפנות אל ההוצאה לפועל ללא החלטה של בית המשפט. ניתן לברר עוד על עבודת ההוצאה לפועל עם עורך דין הוצאה לפועל דניאל ינובסקי.

 

הוראה על מאסר

להוצאה לפעול יש סמכויות מסוימות. אחת מהסמכויות הללו היא הוראה על מאסר של אדם שאינו שילם דמי מזונות, כפי שחויב על ידי בית המשפט. מאסר יכול להתרחש כאשר הנושה מגיש בקשה למתן צו מאסר. הנושה במקרה זה מחויב להיות בן או בת הזוג של החייב, שכן מדובר במזונות.

רשם הוצאה לפעול רשאי להוציא צו מאסר לתקופה קצובה של עד 21 ימי מאסר לנושה. במידה והנושה הוא קטין שלא מלאו לו 18, או אדם שפסול להעמדה לדין מסיבות נפשיות או בריאותיות, רשם ההוצאה לפועל לא יוכל להוציא צו מאסר. ניתן להוציא צו זה ללא מתן תצהיר מצד החייב וללא חקירת יכולת מקדימה.

 

הגבלות נוספות פרט למאסר

הוצאה לפועל יכולה לנקוט בהגבלות נוספות: עיכול משכורות של הנושה, עיכוב יציאתו של הנושה מהארץ, עיקול חשבון הבנק של הנושה, הגבלה על החזקת רישיון הנהיגה של הנושה ורישום אזהרה בטאבו.

 

ביטול צו מאסר

מי שהוצא נגדו צו מאסר מטעם הוצאה לפועל, רשאי להגיש בקשה לביטול הצו. הוא יכול לעשות זאת במידה והוא שילם את החוב שלו או פעל לצמצום החוב, מצא סיבה אחרת מוצדקת או אם הוא העמיד ערבות לחוב.

 

עורך דין הוצאה לפעול

עורך דין הוצאה לפועל הוא איש המקצוע בעל המידע והניסיון לעבודה מול ההוצאה לפועל. בין אם אתם גובים או נושים, התעסקות עם צו מאסר יכולה להיות בעלת השלכות משמעותיות, כך שמומלץ להתייעץ או לקבל ליווי מעורך דין כזה.

חייבים בהוצאה לפועל

אולי תאהבו גם את

תביעת פגיעה
מה לעשות לאחר פגיעה מינית?

תקיפה מינית היא חוויה טראומטית שאף אחד לא צריך לסבול. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר את הניצולים מרגישים אבודים, מבולבלים והמומים. לניצולים חשוב לדעת שהם

קראו עוד »