חיפוש

ידועים בציבור – מגיע לכם החזר מס

האפשרות להיות ידועים בציבור היא דרך נוספת למסד את הקשר בין בני זוג שאינם מעוניינים להתחתן, ועל אף שמדובר במעמד מורכב למדי מבחינת ההתנהלות מול רשויות המדינה השונות, לרבות רשות המיסים, הרי שגם לידועים בציבור מגיעות הטבות מס שונות, כפי שנראה במאמר זה

 

ידועים בציבור

החיים המשותפים של בני זוג בכלל וחיי הנישואין בפרט, נחשבים לנושא מורכב לכשעצמו בשל מגוון סיבות, אישיות וכלכליות כאחד, כאשר בישראל, מוסד הנישואין נחשב לייחודי ביותר, כשסמכויות הנישואין נתונות למוסדות הרבנות, כך שזוגות שאינם מעוניינים או לא יכולים להתחתן על פי אמות המידה ההלכתיות, נמצאים בפני מצב בעייתי למדי.

בהתאם לכך, זוגות רבים אימצו לעצמם מודל חיים משותפים ללא חתונה, מודל המוכר כידועים בציבור. על אף שסוגיית ההכרה בזוגות אלו אינה זוכה להכרה מלאה כמו במדינות מערביות אחרות, הרי שגם לידועים בציבור קיימות זכויות והטבות שונות, לרבות בנושא המס.

 

אילו הטבות מס קיימות לידועים בציבור?

ככלל, לזוגות ידועים בציבור יש יתרונות מיסוי מסוימים על פני זוגות נשואים וזאת בעיקר בשל היבטי המיסוי המתייחסים לידועים בציבור כיחידים נפרדים, לעומת זוגות נשואים, אליהם רשות המיסים מתייחסת כתא משפחתי.

בין הטבות המס העיקריות לידועים בציבור ניתן למנות את הזכאות לקבלת פטור מתשלום מס שבח פעמיים בארבע שנים וכן קבלת נקודות זיכוי (נקודת זיכוי אחת שווך ערך לכ – 220 ₪) בגין ילדים, ובדומה לזוגות נשואים. כך, במידה ושילמתם מס יותר ממה שהייתם צריכים לשלם בפועל, הרי שייתכן ומגיעים לכם החזרי מס לידועים בציבור.

 

תהליך קבלת החזר מס לזוגות נשואים

תהליך קבלת החזר מס הוא תהליך בירוקרטי, כך שלפני שמתחילים בתהליך חשוב לבדוק ולוודא, רצוי עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום, האם אכן מגיע לכם החזר מס ומה גובה ההחזר. בנוסף, עליכם לדאוג לעדכן את מעמדכם כידועים בציבור בהתאם.

לאחר שלבים ראשוניים אלה, ניתן להתחיל בתהליך הבירוקרטי עצמו, הכולל מילוי טופס בקשה ייעודי לקבלת החזר מס, טפסים נוספים הנוגעים למעמדם כידועים בציבור ומסמכים רלוונטיים התומכים בבקשה (דו"ח שנתי, תעודות זהות עם ספח ועוד), אותם יש להגיש לפקיד השומה הקרוב אליכם.

 

כך תקבלו החזר מס לידועים בציבור בקלות

אופני החישוב השונים, דיני המס המתעדכנים מעת לעת ואיסוף כלל המסמכים הרלוונטיים, יכולים לגרום לנו לחשוב מספר פעמים לפני הגשת הבקשה לקבלת החזר מס, אך בפועל, קיימת דרך פשוטה בהרבה – להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

עם חברה מקצועית המתמחה בהחזרי מס, תוכלו לבדוק בדיוק מירבי מה גובה ההחזר המגיע לכם ולהבטיח לעצמכם ראש שקט בכל הנוגע להמשך התהליך הבירוקרטי, כאשר את ההחזר המגיע לכם תקבלו ישירות לחשבון הבנק.

 

לסיכום

כפי שראינו, לידועים בציבור ישנם מספר הקלות והטבות מס ובמידה ולא הייתם מודעים אליהם, הרי שתוכלו לקבל בגינם החזרי מס. את תהליך קבלת החזרי מס לידועים בציבור יש להתחיל עם הסדר מעמדכם כידועים בציבור והגשת טפסי הבקשה והמסמכים הרלוונטיים, כאשר הדרך הפשוטה ביותר היא להיעזר בחברה מקצועית ומנוסה בתחום.

החזרי מס

אולי תאהבו גם את

הסכם ממון לאחר גירושין
10 טעויות נפוצות בהסכם ממון

הסכמי ממון הפכו לפופולאריים במיוחד בשנים האחרונות, והם מונעים מחלוקות ואי הבנות רבים הקשורים להליכי חלוקת הרכוש בעת פרידה או גירושין. בעוד החוק מורה על

קראו עוד »