חיפוש

מיחזור משכנתא בעידן המודרני

אתם נמצאים על פרשת דרכים וחושבים האם לא הגיע הזמן להעיז ולעשות את הצעד של קניית דירה? אם כך, כדאי שתדעו שלמרות ההתחייבות הכלכלית, שמאיימת על רבים מאיתנו, בסופו של דבר זה משהו שכדאי להשקיע בו. אומנם זה נכון שמחירי הנדל"ן בישראל לא נמוכים בכלל, אך אם נסתכל על העתיד, אנחנו נראה שהמחירים גם יעלו בהמשך. תוהים מה זה אומר ולמה זה יכול להיות גם חיובי? פשוט מאוד: כי בצורה כזאת תוכלו גם אתם להרוויח מהנכס שיהיה לכם יותר בעוד כמה שנים. הבעיה היא כמובן שרובנו צריכים לפנות אל הבנק ולבקש ממנו משכנתא, שהיא כמובן ההלוואה הגדולה ביותר שתיקחו בחייכם. עם זאת, חשוב שתדעו שכל מה שקשור למשכנתא, למרות שמדובר על הלוואה ארוכת טווח, הרבה יותר דינאמי בימינו לעומת מה שהיה בעבר. היום הגישה הרווחת היא שמשכנתא לא לוקחים אלא מתכננים וזה אומר שכדאי יהיה גם להכיר את המושג מיחזור משכנתא כי בהחלט יכול להיות שבהמשך תרצו לנצל את האפשרות הזאת.

מיחזור מודרני

למה מיחזור משכנתא צריך לעניין גם אתכם?

 

בימינו כבר אי אפשר להתעלם מהמונח מיחזור משכנתא כי אנחנו שומעים אותו בכל פינה (ניתן לקרוא יותר על הנושא כאן) ומכל אדם שאנחנו מכירים. עם זאת, האם עצרתם לבדוק במה דברים אמורים ומדוע זה צעד שיכול להיות רלוונטי גם עבורכם? אם לא, כדאי שתדעו שכמו שאצל אנשים אחרים החיים דינאמיים, זה כנראה גם מה שיקרה אצלכם. יש לא מעט סיבות לסגור את המשכנתא שלקחתם ולהחזיר אותה במשכנתא חדשה, תהליך העונה לשם מיחזור משכנתא, כמו לדוגמא:

 

  • המשפחה גדלה ויכולת ההחזר שלכם ירדה
  • התחלתם להרוויח יותר כסף ויכולת ההחזר שלכם גדלה
  • ישנם שינויים משמעותיים בריביות במשק ואתם מעוניינים להרוויח מכך

 

מה שאומר שלא מעט סיבות יכולות לגרום לכך שגם במקרה שלכם מיחזור משכנתא זה יהיה צעד כדאי. מה שבטוח זה שכדאי לבדוק את הדברים מול פקיד הבנק שלכם וכדאי להבין איזו עסקה חדשה יכולה להתאים טוב יותר למצב החדש שנוצר בחייכם.

 

התשלומים על מיחזור המשכנתא

 

כמו כל פעולה אחרת שתעשו בבנק, גם כאשר מדברים על מיחזור משכנתא מדברים על פעולה שהבנק יגבה עבורה תשלום. הוא מבחינתו צריך לסגור הלוואה קיימת ולפתוח הלוואה חדשה, מה שאומר שיש כאן הרבה פרוצדורה ולא מעט בירוקרטיה. משמעות הדברים היא שגם על הפעולה הזאת יהיה עליכם לשלם ולפעמים התשלום יהיה לא נמוך. עם זאת, אם תיקחו את התשלום שתשלמו על פעולה כמו מיחזור המשכנתא שלכם ותשוו אותו לכל החיסכון שתוכלו לחזור כתוצאה מפעולה כזאת – אתם תראו שזה עדיין משתלם. משמעות הדברים היא שאם אתם רוצים לחזור בצורה כלכלית ואם אתם רוצים לחסוך כמה שיותר כסף, ברוב המקרים כדאי יהיה לבדוק את נושא המיחזור לעומק. שימו לב שאתם יכולים גם למחזר את המשכנתא שלכם בבנקים אחרים לעומק הבנק שבו לקחתם את ההלוואה הראשונה. זו עוד פרוצדורה שעבורה הבנקים תמיד יגבו מכם כסף, אך בהנחה שהבנק האחר ייתן לכם הצעה טובה יותר, בהחלט יכול להיות שזה ייצא לכם משתלם ושווה לבדוק זאת.

אולי תאהבו גם את

הסכם ממון לאחר גירושין
10 טעויות נפוצות בהסכם ממון

הסכמי ממון הפכו לפופולאריים במיוחד בשנים האחרונות, והם מונעים מחלוקות ואי הבנות רבים הקשורים להליכי חלוקת הרכוש בעת פרידה או גירושין. בעוד החוק מורה על

קראו עוד »