חיפוש

החזרי מס רטרואקטיביים – הייתכן?

כידוע, בישראל קיימת חובה לשלם מס על ההכנסות של כל עובד. עם זאת, המדינה מכירה בנסיבות רבות שעשויות לזכות את העובדים בהטבות מס שונות, ובכך להפחית את שיעור המס שעליהם לשלם. במידה והעובד לא היה מודע במשך זמן רב לכך שהוא זכאי להטבת מס, והמשיך לשלם מס בשיעור רגיל – הוא יוכל לקבל החזרי מס בצורה רטרואקטיבית. בואו לגלות האם גם לכם מגיעים החזרי מס מהמדינה!

 

כל מה שצריך לדעת על החזרי מס

מס ההכנסה בישראל פועל בצורה פרוגרסיבית, כך שככל שהכנסותיו של עובד הן גדולות יותר – כך הוא ישלם מס גבוה יותר. אף על פי כן, במקרים רבים העובדים לא משלמים את מלוא המס שעליהם לשלם, שכן הם זכאים להטבות מס שונות. המדינה מעניקה נקודות זיכוי במס עבור מגוון רחב של נסיבות ומצבי חיים (שעליהם נפרט בהמשך), כך שרבים מהעובדים יהיו זכאים לנקודות זיכוי כלשהן במס.

שיעור המס שמוטל על כל עובד מחושב אחת לשנה. אי לכך, אם התרחש שינוי כלשהו בחייכם במהלך השנה – עליכם לעדכן בכך את רשויות המס, כך שיוכלו לבחון האם השינוי בעל פוטנציאל להעניק לכם הטבות מס. במידה ולא עדכנתם את רשויות המס, והמשכתם לשלם שיעור מס רגיל – תוכלו לקבל החזרי מס מהמדינה, על הסכום שאותו שילמתם שלא לצורך.

 

אילו נסיבות עשויות לזכות אתכם בהחזרי מס?

  • נסיבות משפחתיות: ניתן לקבלי החזרי מס בגין ילדים, גירושין, משפחות חד הוריות, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, הורים משלמי מזונות ועוד.
  • נסיבות כלכליות: ניתן לקבל החזרי מס עבור קבלת קצבה חודשית, מכירת דירה (מס שבח), פדיון קובלת גמל לפני המועד החוקי, בעלי משכנתא ועוד.
  • נסיבות תעסוקתיות: ניתן לקבל החזרי מס בגין שינויים בגובה המשכורת, פיטורים, אבטלה, קבלת פיצויים, שכירים שעובדים מהבית, שנת שבתון, עובדים בחו"ל ועוד.
  • נסיבות בריאותית: ניתן לקבל החזרי מס בגין עיוורון או נכות, מחלה קשה, קרוב משפחה מדרגה ראשונה שנמצא במוסד סיעודי ועוד.

 

נסיבות אלו, ועוד רבות אחרות, יוכלו לזכות אתכם בנקודות זיכוי במס – וייתכן שאף בפטור מלא מתשלום מס.

 

כיצד תוכלו לבדוק האם גם אתם זכאים להחזרי מס?

ישנה עובדה מעניינת על החזרי מס – הם מגיעים ליותר ממחצית מהעובדים השכירים במשק! ישנו סיכוי טוב שגם לכם מגיעים החזרי מס, ואתם אפילו לא מודעים לכך.

אם אתם מעוניינים לברר את זכאותכם להחזרי מס מהמדינה, לחצו כאן לכל הפרטים. הבדיקה היא מהירה, פשוטה ולא כרוכה בתשלום או בהתחייבות כלשהי – כך שמומלץ מאוד לבצע אותה, ולדעת תוך זמן קצר האם גם אתם זכאים להחזרי מס! אם נמצאתם זכאים, תוכלו לשלוח לרשויות המס טופס בקשה להחזרי מס וכך לקבל בחזרה כסף מהמדינה!

יד מקלידה על מחשבון

אולי תאהבו גם את

הסכם ממון לאחר גירושין
10 טעויות נפוצות בהסכם ממון

הסכמי ממון הפכו לפופולאריים במיוחד בשנים האחרונות, והם מונעים מחלוקות ואי הבנות רבים הקשורים להליכי חלוקת הרכוש בעת פרידה או גירושין. בעוד החוק מורה על

קראו עוד »