חיפוש

היכן כדאי לעשות ביטוח חיים – מול סוכן או מול חברה

חברות המציעות אפשרות לרכישת ביטוחים באופן ישיר דרך האינטרנט, או דרך מוקדנים שעברו הכשרה חלקית בתחום, הפכו פופולריות מאוד בשנים האחרונות, לא מעט בזכות הפרסומת המדוברת ומשעשעת, אשר עלתה לכותרות בעקבות תביעה משפטית, שכן היא מציגה את סוכני הביטוח כעצלנים ונצלנים באופן כללי.

אך מהי האמת? מהם היתרונות של סוכן ביטוח לעומת היתרונות של חברת ביטוח ומה כדאי לבחור?

 

יחס אישי של סוכן ביטוח – האמנם?

חברות ביטוח המציעות רכישת ביטוחים שונים דרך האינטרנט תפסו מקום של כבוד בשנים האחרונות, שכן הן מציעות גישה מהירה וזולה יחסית, לרכישה של סוגי ביטוחים שונים.

יחד עם זאת, רבים חשים כי היחס האישי, אותו ניתן לקבל רק כאשר עובדים מול סוכן ביטוח, היא בעלת ערך רב, אשר אין לו תחליף בחברות הביטוח הישיר.

הדבר נכון בעיקר כאשר מדובר על ביטוחים מורכבים וחשובים, כמו ביטוח חיים למשל וכן כאשר יש צורך לתבוע את דמי הביטוח – משימה מורכבת לכל הדעות.

כאשר סוכן ביטוח מטפל בכם באופן אישי, מעט קל יותר לקבל את מה שמגיע לכם וגם לקבל תשובות ברורות, כמו גם ייעוץ מקצועי לגבי סוג הביטוח שכדאי לרכוש, בחירת פרמיה מתאימה ואפילו בחירת מסלול מתאים לקרן הפנסיה שלכם.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי לא מעט סוכני ביטוח, למרבה הצער, מנצלים את הבורות של הציבור ומוכרים ללקוחותיהם ביטוחים כפולים, בלתי נחוצים, יקרים ועוד.

 

חברת ביטוח – סופר משתלם?

הסברה הרווחת היא כי חברות ביטוח ישירות, המאפשרות רכישה של ביטוחים באינטרנט, מציעות ביטוחים זולים ומשתלמים יותר.

הדבר אכן מתאפשר להן הודות להעסקה של עובדים בשכר נמוך יחסית, המספקים מענה מינימלי ושטחי לשאלות בנושא ביטוח שונות, אם כי יש לציין כי המענה הזה ניתן לעיתים קרובות מסביב לשעון.

יחד עם זאת, אין להם אפשרות להציע לכם חבילה ביטוחית מותאמת אישית, אין להם אפשרות לסייע לכם לפנים משורת הדין ואין להם את הידע הדרוש כדי לתת לכם שירות מוקפד ומקצועי כמו סוכני ביטוח.

יחד עם זאת, רכישת ביטוחים בסיסיים, ,כמו ביטוחי רכב למשל, דרך חברותא לה, עשויה להיות משתלמת, בתנאי שאתם מקפידים לעשות השוואת מחירים ולבצע סקר שוק לפני הרכישה.

 

לסיכום

חברות ביטוח מול סוכני ביטוח – ההשוואה לא קלה, שכן לאלה וגם לאלה יש יתרונות וחסרונות משמעותיים. משום כך נהוג לרכוש ביטוחים בסיסיים ופשוטים דרך חברות ביטוח ואילו ביטוחים מורכבים יותר – דרך סוכן.

יחד עם זאת, בשני המקרים אתם יכולים לרכוש מוצרים בלתי מתאימים לכן ולהיתקל בקשיים בעת גביית דמי הביטוח – בעת הצורך – אם אין לכם ידע בסיס בתחום.

לכן, בין אם אתם פונים לרכישת ביטוח דרך חברה ובין אם דרך סוכן, מומלץ ללמוד מעט את הנושא כדי להבין על מה אתם משלמים ומה בדיוק אתם מקבלים בתמורה, כדי להגן על ההשקעה שלכם.

 

למידע נוסף לחצו: https://harhabituach.co.il

ביטוח

אולי תאהבו גם את

הסכם ממון לאחר גירושין
10 טעויות נפוצות בהסכם ממון

הסכמי ממון הפכו לפופולאריים במיוחד בשנים האחרונות, והם מונעים מחלוקות ואי הבנות רבים הקשורים להליכי חלוקת הרכוש בעת פרידה או גירושין. בעוד החוק מורה על

קראו עוד »