חיפוש

בעלי עסקים מהגרים לחו"ל – היכן כדאי יותר?

ישראלים רבים חושבים על הגירה למדינה אחרת, בין אם לכמה שנים או כדי להשתקע. ישנם יעדים רבים שנשקלים כאפשרות – אירופה, קנדה, אוסטרליה ועוד אך היעד המבוקש ביותר להגירה הוא ארצות הברית. עובדה זו לא מפתיעה בהתחשב באפשרויות הרבות שטמונות בהגירה לארצות הברית, בעיקר עבור אנשי עסקים והון אנושי ברמה גבוהה. מהם היתרונות בהגירה לארצות הברית, ומה צריך לדעת?

 

כלכלה חופשית ואפשרויות מגוונות לבעלי עסקים

ארצות הברית ידועה כמדינה קפיטליסטית הדוגלת בכלכלה חופשית, שזהו יתרון גדול עבור מהגרים למטרות עסקיות, בין אם מדובר בבעלי עסקים ובין אם בשכירים בתעשיות מתקדמות. במקומות רבים יוקר המחיה הוא גבוה מאוד ובוודאי אם יש לכם ילדים שאתם מעוניינים לשלוח לחינוך פרטי, אך מצד שני גם השכר שאתם יכולים להגיע אליו הוא גבוה.

 

גיוון לאורך המדינה

ארצות הברית היא כידוע פדרציה גדולה המורכבת מ-50 מדינות. עובדה זו הופכת את ארצות הברית למגוונת ביותר, כך שאתם כמהגרים יכולים לבחור מקום מגורים המתאים לסגנון החיים שלכם.

אם אתם מעוניינים באורח חיים עירוני ושוקק תוכלו לגור באחת ממגוון הערים התוססות בעולם כגון ניו יורק, לוס אנג'לס, שיקגו וכדומה. לחילופין, אם אתם מעדיפים חיי פרברים ולקנות בית גדול בזול, תוכלו לבחור מבין אלפי הפרברים ברחבי ארצות הברית.

 

רפורמת המס על יחידים ועסקים

בינואר 2018 נכנסה לתוקף רפורמה שיזם נשיא ארצות הברית דאז, דונלד טראמפ. הרפורמה כללה שורה של שינויים במיסוי על יחידים וחברות, בעיקרן הפחתה דרמטית  של מס החברות הפדרלי נ-35% ל-21%, והפחתה במדרגת המס הגבוהה ביותר מ-39.6% ל-37%. בנוסף, כללה הרפורמה את השינויים הבאים:

  • ביטול המס המינימלי לחברות.
  • אי מיסוי של דיבידנדים המתקבלים על ידי חברות המצויות בשטח ארצות הברית, ומחזיקות מינימום 10% מהמניות של חברות זרות, בכפוף לתנאים מסוימים.
  • הכרה במס מדינה ומס עירוני (ארנונה) כהוצאה מותרת עבור חישוב המס הפדראלי עד סכום של 10,000$.

 

אלו הם רק חלק מהשינויים שהונהגו ברפורמה שיכולים לשחק לטובתם של בעלי עסקים.

 

מערכת החינוך בארצות הברית

בארצות הברית קיימת מערכית חינוך ציבורית וחינמית, ולצידה מערכת חינוך פרטית שמשיתה את התשלום על ההורים.

באשר לאיכותה של מערכת החינוך הציבורית, הדבר משתנה ממקום למקום כאשר ישנם בתי ספר מצטיינים שהסיכוי שהתלמידים הלומדים בהם יגיעו לקולג' טוב גבוה, ולעומת זאת אחרים ברמה ירודה. הרמה של החינוך הפרטי בארצות הברית היא גבוהה, אך גם המחיר גבוה ויכול להגיע ל-10,000$ בשנה.

 

מהגרים לארה"ב? אל תשכחו לטפל בביורוקרטיות

הגירה לארה"ב היא דבר מרגש מאוד ויכולה לפתוח דף חדש לתקופה טובה יותר בחיים. יחד עם זאת, חשוב לזכור שהדבר כרוך בטיפול בביורוקרטיות שונות, ובראשן מיסוי שכן בארצות הברית אתם משלמים את המס בעצמכם והמערכת שונה מכפי שהיא בארץ.

לקריאה נוספת: https://masamerica.co.il/en/u-s-irs/

השוואה להקמת עסק בחו"ל

אולי תאהבו גם את

הסכם ממון לאחר גירושין
10 טעויות נפוצות בהסכם ממון

הסכמי ממון הפכו לפופולאריים במיוחד בשנים האחרונות, והם מונעים מחלוקות ואי הבנות רבים הקשורים להליכי חלוקת הרכוש בעת פרידה או גירושין. בעוד החוק מורה על

קראו עוד »