חיפוש

מה ההבדל בין עבירות זיוף למרמה?

עורך דין פליליים עשויים להתמודד עם תיקים רבים ומגוונים. אומנם אנו שמים לב לרוב לעבירות שנראות חמורות יותר, כמו עבירות רצח, אונס או פשיעה מאורגנת, קיימות גם עבירות שבולטות פחות בעיני הציבור, כמו עבירות זיוף ומרמה. מה ההבדלים בין שני סוגי העבירות הללו? מה הענישה לכל עבירה כזו? תשובות במאמר הבא.

 

מהי עבירת זיוף?

באופן כללי, זיוף מוגדר בחוק הישראלי ככל פעולה של יצירת מסמך לטובת הטעיה וקידום מטרות שונות של אדם, שינוי באחד הפרטים של המסמך, כמו תאריך, פרטים מזהים, תמונות, שורות ספציפיות ופרטי מידע אחרים או חתימה שאינה נמצאה על המסמך המקורי. ניתן ללמוד מכך שישנם כמה סוגים של זיופים.

עבירות זיוף נחשבות לעבירות חמורות מאוד בספר החוקים של מדינת ישראל. במידה ולתביעה יש עילה להגיש את התביעה בנסיבות מחמירות, כמו מעורבבות של סכום כספי גבוה, גודל הזיוף והאמון שנפגע בין שני הצדדים, היא תגיש תביעה בגין זיוף בנסיבות מחמירות. ניתן לקרוא עוד על עבירות הזיוף באתר https://www.plili.org.il.

 

מהן עבירות מרמה?

זיוף למעשה היא אחת מיני עבירות המרמה שיש בספר החוקים של מדינת ישראל. עבירות מרמה נוספות שניתן למנות הן ביצוע תחבולה, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה והפרת אמונים. כל העברות הללו יחד נחשבות לעבירות מרמה, כאשר אופי המרמה בין כל עבירה משתנה.

עבירת מרמה למעשה היא כל עבירה בה אדם מסוים מנסה להשיג את טובתו בדרכים שאינן עולות בקנה מידה עם החוק. כפי שכבר ציינו, ניתן לעשות זאת באמצעות עבירות זיוף שונות. עבירות מרמה יכולות להתבצע במגזר העסקי, כאשר שני צדדים מעוניינים לחתום על הסכם למשל, אך גם במגזר הציבורי, כאשר מישהו מנצל את כוחו הציבורי לרעה בין היתר.

 

עונשים שניתן לקבל בגין עבירת זיוף

העונשים בגין עבירת זיוף נחשבים לעונשים כבדים. ניתן לקבל שנות מאסר בפועל על זיוף. זיוף שנעשה לשם הזיוף עצמו, מבלי שתהיה בו כוונה לרווח תועלתי, יוביל לשנת מאסר אחת לזייפן.

ברוב המקרים עבירת הזיוף מתבצעת מתוך מטרה של אדם כלשהו להשיג כסף, נדל"ן או הסכמה להתניות שונות. במקרים כאלו, העונש המקסימלי יהיה שלוש שנות מאסר. בנסיבות מחמירות עונש המאסר המירבי הוא חמש שנות מאסר.

 

עונשים שניתן לקבל בגין עבירות מרמה

עבירות המרמה השונות יכולות להוביל גם הן למאסר בפועל. מי שקיבל דבר במרמה למשל, יכול למצוא את עצמו בכלא לשלוש שנים, כאשר בנסיבות מחמירות אף לחמש שנים. מי שמשתמש במסמך מזויף עשוי להיכלא עד לשנת מאסר אחת מנגד.

 

חלק קטן מעבירות המרמה

עבירות המרמה הן עבירות מגוונות, כאשר המשותף להן הוא שימוש לא חוקי באמצעים כאלו ואחרים על מנת ליצור מצג שווא בדבר הסכמות והסכמים. זיוף היא עבירה חמורה מאוד, המהווה חלק קטן מסך כל עבירות המרמה שקיימות בספר החוקים.

בית משפט

אולי תאהבו גם את

תביעת פגיעה
מה לעשות לאחר פגיעה מינית?

תקיפה מינית היא חוויה טראומטית שאף אחד לא צריך לסבול. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר את הניצולים מרגישים אבודים, מבולבלים והמומים. לניצולים חשוב לדעת שהם

קראו עוד »