חיפוש

תביעה עקב תאונה במהלך השירות הצבאי? זה אפשרי

במהלך השירות הצבאי אנו חשופים לשלל מקרים ואירועים, לאו דווקא ביטחוניים, העלולים לגרום לנו לפגיעה פיזית ואף נפשית, ותאונת דרכים בהחלט נמנית על אירועים אלו. ומלבד הכאב והסבל הנלווים לתאונה, חשוב לדעת כי ניתן לתבוע את משרד הביטחון בגין תאונת הדרכים

 

תאונת דרכים במהלך השירות הצבאי

תאונות דרכים הפכו בשנים האחרונות למגיפה עולמית, שלא פסחה גם על ישראל, ומטבע הדברים, התאונות אינן מבדילות בין גורמים אזרחיים לבין גורמים ביטחוניים. כך, תאונת דרכים יכולה להתרחש במסגרת השירות הצבאית בשל מגוון סיבות, פעילות מבצעית, נסיעה בתפקיד, בתוך הבסיס או בחזרה אל הבית.

למעשה, במהלך השירות הצבאי החייל נמצא תחת אחריותו הבלעדית של הצבא, כך שגם תאונות דרכים שהתרחשו שלא ברכב ביטחוני ובמקרים מסוימים אף שלא במסגרת הצבאית בכלל (חופשה לדוגמה), התאונה תיחשב כתאונה שהתרחשה במהלך השירות הצבאי.

 

תביעה עקב תאונה במהלך השירות הצבאי

תאונת דרכים היא כמובן אירוע פתאומי ובלתי צפוי, ובמידה וכל המצב הזה נוספה פגיעה פיזית, הרי שקרוב לוודאי שהאדם הממוצע לא יידע כיצד עליו לפעול באותו רגע ומהן זכויותיו. לפיכך, חשוב לדעת כי ניתן לתבוע את משרד הביטחון לקבלת הכרה וקביעת אחוזי נכות ובכדי למקסם את זכויותיכם, חשוב לבצע זאת עם עורך דין משרד הביטחון.

מלבד משרד הביטחון, ניתן לתבוע במקרים מסוימים גופים נוספים, כמו את חברת הביטוח של הנהג הפוגע (במקרה של תאונה עם רכב אזרחי), או את ביטוח לאומי, תביעה הרלוונטית רק לחיילים הנמצאים בשירות קבע, כאשר קביעה של מעל ל – 20% נכות, ניתן אף לקבל קצבה חודשית.

 

תאונת דרכים שהסתיימה במקרה מוות

לצערנו, חלק מתאונות הדרכים יכולות להיות קטלניות ואף לגבות חיי אדם. במקרים מצערים כאלו שהתרחשו במסגרת השירות הצבאי של הנפגע, הרי שהחייל שנפגע ייחשב כחייל שנספה במערכה, בדיוק כמו חיילים שנספו בפעילות צבאית, כאשר בחלק מהמקרים, משפחתו אף תהא זכאית לתגמולים חודשיים, בהתאם לחוק משפחות חיילים שנספו.

 

ייצוג משפטי מקצועי במקרה של תאונת דרכים

בין אם זו הבירוקרטיה הרבה והוועדות הרפואיות המחמירות ובין אם זה בגלל מגוון הגופים שניתן לתבוע, מקרה של תאונת דרכים במסגרת השירות הצבאי מעוררת לא מעט שאלות וסוגיות משפטיות, אשר ייצוג משפטי הולם ומיטבי יכול להיות נקודת ההבדל בין קבלת התביעה והכרה במקרה התאונה, לבין דחיית התביעה מכל וכל. כדי לסייע לעבודתו של עורך הדין ולהצלחת התביעה, חשוב לדאוג להמצאת כלל המסמכים והתיעודים הרלוונטיים מאירוע התאונה, החל מצילומים של הרכבים וזירת התאונה ועד לאחרון המסמכים הרפואיים הנוגעים לתאונת הדרכים.

 

תביעה בגין תאונת דרכים במהלך השירות הצבאי – זו הזכות שלכם

ניתן לראות אם כן, כי תאונת דרכים שהתרחשה במסגרת השירות הצבאי, יכולה להיות עילה לתביעה, אותה ניתן להגיש נגד משרד הביטחון, חברת הביטוח או המוסד לביטוח לאומי. וכדי למצות את זכויותיכם, חשוב לפנות מבעוד מועד לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום.

תאונה צבאית

אולי תאהבו גם את

תביעת פגיעה
מה לעשות לאחר פגיעה מינית?

תקיפה מינית היא חוויה טראומטית שאף אחד לא צריך לסבול. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר את הניצולים מרגישים אבודים, מבולבלים והמומים. לניצולים חשוב לדעת שהם

קראו עוד »
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא

חיילים? משוחררים משירות צבאי? סובלים מבעיה רפואית שנגרמה לכם עקב השירות הצבאי או בזמן השירות הצבאי? ניתן היה לדעתכם לטפל בבעיה הרפואית באופן מקצועי ויעיל

קראו עוד »