חיפוש

עולים מרוסיה שנפגעו מרשלנות רפואית – מה עליכם לעשות?

רשלנות רפואית היא מצב שבו רופא, או נותן שירות רפואי אחר, כמו אחות, מטפל, או צוות רפואי, פועלים בניגוד לסטנדרט המקובל והחוקי בתפקידם ועל ידי כך גורמים בעקיפין לנזק רפואי למטופל.

כאשר ניתן להוכיח כי התרחשה רשלנות רפואית, בית המשפט צפוי לפסוק פיצויים בגין הנזק למטופל.

איך מוכיחים שהתרחשה רשלנות רפואית ומה הייחודיות של רשלנות רפואית בהקשר לעולים מרוסיה?

 

הוכחת רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא אחת העבירות המוכרות ביותר בתחום דיני נזיקין.

ההגדרה החוקית של רשלנות רפואית צמודה לזו שמופיעה בהגדרה הכללית של עוולת הרשלנות ולכן, כדי להוכיח את קיומה, יש להוכיח שני דברים חיוניים:

  1. התנהגות הרופא, או המטפל לקתה ברשלנות
  2. קיים קשר סיבתי בין התנהגות הרופא, או המטפל, לבין הנזק שנגרם למטופל

 

כדי להבין אם אכן התרחשה רשלנות רפואית, בית המשפט ינסה לבחון את הפעולות והתפקוד של המטפל, או הרופא בשעת מעשה, בהתחשב בנתונים שונים ורק אם התנהלות הגורם הרפואי אינה עומדת בסטנדרטים המצופים מהתנהלות של גורם רפואי בסיטואציות דומות, הדבר ייחשב לרשלנות רפואית.

 

סוגים של רשלנות רפואית

ניתן להבחין בין 3 סוגים של רשלנות רפואית:

  1. רשלנות רפואית במסגרת הטיפול עצמו, כאשר המטופל לא קיבל את הטיפול המתאים בגלל רשלנות
  2. פגיעה באוטונומיה – למשל, אי קבלת הסכמה מהמטופל לגבי הטיפול הרפואי
  3. רשלנות בשל העדר הסכמה מדעת:

כדי שמטופל רגיל, שאינו מבין בתחום הרפואה, כל שכן עולה חדש, מתקשה בהבנה של השפה וודאי מתקשה בהבנה של הליכים רפואיים, כפי שמוסברים לו בעברית.

על הרופא מוטלת חובה לספק למטופל מידע והסברים ברורים, בשפה שהוא מבין, אודות מצבו הרפואי, האפשרויות העומדות בפניו, הסיכונים וכן הלאה.

יתרה מכך, על הרופא מוטלת גם החובה לוודא כי המטופל הבין את מה שהסבירו לו וכי הוא מקבל החלטה מודעת לגבי מצבו ואופן הטיפול בו.

 

הכנת תביעה בגין רשלנות רפואית – תהליך יסודי

לצורך הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית יש להתכונן בקפדנות ויסודיות, כדי שכל המידע, ההוכחות והמסמכים הרלוונטיים יהיו בהישג יד בשעת הצורך:

בשלב ראשון, מומלץ להיפגש עם עו"ד בעל ניסיון והיכרות עם תביעות רשלנות רפואית, כדי להבין היטב את התהליך ואת ההכנות הנדרשות.

לאחר מכן יש להתחיל באיסוף חומרים: הקלטות של שיחות טלפון, מסמכים רפואיים, סיכום טיפול, סיכום ביקור, סיכום אשפוז, צילומי רנטגן וכל מסמך רפואי אחר, שיכול לסייע בהמשך לכתיבת חוו"ד רפואית, תומכת בתביעה.

לאחר איסוף החומר הרפואי אפשר לפנות למומחה רפואי בתחום הרלוונטי לצורך כתיבת חוו"ד רפואית, אשר תחזק את הטענה כי התרחשה רשלנות רפואית.

לאחר איסוף כל החומרים, אפשר להכין ולהגיש את התביעה לבית המשפט.

 

לסיכום

תביעה בגין רשלנות רפואית היא תביעה שיש להכין ביסודיות ולהגיש בסיוע עו"ד מומחה בתחום, כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לכם על פי חוק. למידע נוסף, לחצו כאן: https://www.df-law.co.il/ru/медицинская-халатность

 

 

ספרים ופטיש

אולי תאהבו גם את

תביעת פגיעה
מה לעשות לאחר פגיעה מינית?

תקיפה מינית היא חוויה טראומטית שאף אחד לא צריך לסבול. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר את הניצולים מרגישים אבודים, מבולבלים והמומים. לניצולים חשוב לדעת שהם

קראו עוד »
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא

חיילים? משוחררים משירות צבאי? סובלים מבעיה רפואית שנגרמה לכם עקב השירות הצבאי או בזמן השירות הצבאי? ניתן היה לדעתכם לטפל בבעיה הרפואית באופן מקצועי ויעיל

קראו עוד »