חיפוש

מה אומר החוק בנוגע לקצבת נכות כללית?

יכול להיות ששמעתם על זה בעבר, אך אינכם יודעים באמת את היקף הדבר, קצבת נכות כללית זהו דבר חשוב מאוד שיכול לעזור רבות לאנשים הזכאים לכך. תמיד טוב להתחיל מללמוד על הנושא, להבין מה משמעות הדבר ואיך גם אתם במידת הצורך, תוכלו לקבל את הקצבה הזו.

קצבת נכות כללית קיימת לסייע לאנשים עם מחלה או פציעה אשר הובילו לירידה בתפקוד, ועל בסיס זה, קיים הסיוע הכלכלי בצורה של אותה קצבת נכות כללית, שעוזרת כבר להמון אנשים מידי חודש.

 

מהי קצבת נכות כללית

מדובר במקרים בהם אנשים מתמודדים עם נכות מסוימת והיכולת שלהם להשתכר נפגעה באופן משמעותי. אנשים שנקבע להם שיעור נחות של לפחות שישים אחוזי נכות, זכאים לקבל קצבת נכות כללית, גובה הקצבה תלוי בחומרת המצב ועל פי כן בגובה אחוזי הנכות שנקבעו עבור אותו אדם, ישנם מקרים חריגים שגם בשיעור נמוך יותר ניתן לקבל קצבה.

 

קביעת אחוזי הנכות

את קצבת הנכות הכללית מקבלים כקצבה חודשית, היא ניתנת עבור אנשים עם נכות גופנית, שכלית או נפשית שכושר היכולת שלהם להשתכר הצטמצם. את בחינת המקרה וקביעת אחוזי הנכות, עושים דרך הוועדה הרפואית. תהליך קבלת הקצבה הוא אינו פשוט, והדרך שלם חייבת לעבור דרך קביעת אחוזי הנכות בצורה מסודרת ויסודית ככל האפשר.

 

ערעור על ההחלטה

במידה ולא קיבלתם אחוזי נכות שהופכים אתכם זכאים לקצבת נכות כללית, ניתן לערער על החלטת הוועדה הרפואית. תצטרכו לבנות את התיק מחדש, מומלץ בעזרת גורם מקצועי, ולהציג את המקרה שלכם מחדש מול הוועדה.

 

שינויים במצב הרפואי

במידה וחלים שינויים במצב הרפואי שלכם, גם ניתן להגיש בקשה חדשה, בכדי שהוועדה הרפואית תבחן את המקרה שלכם על פי השינויים ומה שקורה עכשיו. אך שימו לב שמידה וחל שיפור במצבכם הרפואי, לביטוח לאומי יש את האפשרות ליזום בדיקה בכדי לבחון את המקרה שלכם מחדש ולהעריך את אחוזי הנכות העכשוויים.

 

שיעור הקצבאות

סכום הקצבה עבור דרגת אי כושר שעומדת על מאה אחוזי נכות או שבעים וחמישה אחוזי נכות, עומדת על שלושת אלפים ושבע מאות שקלים. ככל שאחוזי הנכות יורדים כך גם הקצבה יורדת והיא בדרך כלל נעה סביב אלפים לאלפיים חמש מאות שקלים.

 

תוספות

שימו לב שיש גם תוספות לקצבת הנכות הכללית, התוספות האלו ניתנות במצבים ספציפיים שונים על פי החוק. תוספת ניתנת כאשר בן או בת הזוג של מקבל הקצבה מקבלים הכנסה שלא עולה על ששת אלפים וארבע עשרה שקלים, עוד תוספת שזכאים לה היא עבור שני הילדים הראשונים כל עוד הם מתחת לגיל שמונה עשרה.

 

דרך מי תוכלו להיעזר

יש לא מעט דרכים דרכן תוכלו לקבל עזרה בתהליך הזה, לדוגמא, דרך מוסד לביטוח לאומי עצמו יש מרכב ייעוץ והכוונה חינמי לוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי. בנוסף יש גופים רבים שכל מטרתם היא לסייע לאנשים בדיוק במצב הזה, והם יוכלו לעזור לכם לבנות את התיק שלכם להגשת התביעה ולעזור לכם להתכונן לבדיקה מול הוועדה הרפואית.

קצבת נכות

אולי תאהבו גם את

תביעת פגיעה
מה לעשות לאחר פגיעה מינית?

תקיפה מינית היא חוויה טראומטית שאף אחד לא צריך לסבול. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר את הניצולים מרגישים אבודים, מבולבלים והמומים. לניצולים חשוב לדעת שהם

קראו עוד »
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא

חיילים? משוחררים משירות צבאי? סובלים מבעיה רפואית שנגרמה לכם עקב השירות הצבאי או בזמן השירות הצבאי? ניתן היה לדעתכם לטפל בבעיה הרפואית באופן מקצועי ויעיל

קראו עוד »