חיפוש

חשיבות הצורך בעורך דין בהליך פלילי

אזרחי ישראל ידועים בצורת חשיבה שאומרת – לי זה לא יקרה. אולם, לא פעם זה לגמרי קורה וגם לאנשים נורמטיביים שמסתבכים מבלי ששמו לב בתיק פלילי שמוביל אותם לדיונים בבית המשפט. כשזה קורה מגיע הרגע שבו אין ברירה וצריך לקבל המלצה, לבחור ולשכור עורך דין פלילי שיסייע לנהל את התיק עד להכרעת פסק הדין בתקווה שהוא יהיה לטובתכם. יהיה זה הימור מחושב לומר שישנם לא מעט ישראלים שחושבים שהם יוכלו בבוא העת לייצג את עצמם בבית המשפט. מדוע לא כדאי ללכת על זה ומה החשיבות של עורך דין פלילי במאמר הבא.

 

היוועצות בעורך דין פלילי היא לגיטימית ואיננה מכתימה

הזכות להיוועץ עם עורך דין פלילי איננה שוות ערך לזכות שעומדת לחשוד במעשה פלילי הנקראת זכות השתיקה. הזכות להיוועץ עם עורך דין איננה מחשידה אדם שהסתבך בפלילים מעבר למה שכבר חושדים בו, לעומת חשוד שמחליט לממש את זכות השתיקה שעשויה להעצים את החשד בו. במידה ולא תינתן לחשוד הזכות להיוועצות עם עורך דין, כפי הנראה הוא יזוכה בהמשך ההליך בשל התנהלות לקויה של המשטרה והפרקליטות.

 

הבחירה הנכונה בעורך דין פלילי

חשוב מאוד לוודא שעורך הדין שאתם עומדים לבחור הנו מומחה בתחום הפלילים, מכיר את פסקי הדין התקדימיים, מכיר את סדרי הדין ומגלה בקיאות גדולה בכל נושא שבו אתם שואלים אותו שאלות הקשורות לתיק שלכם. במידה ופניתם למשרד עורכי דין גדול חשוב שתדרשו שתמיד אותו עורך דין יטפל בכם באופן אישי וילווה אתכם בכל ההליך המשפטי מתחילתו ועד סופו.

 

חקירה במשטרה

ההליך הפלילי מתחיל בחקירה משטרתית ויש לה משמעות כבדה בניהול התיק והעברתו לבית המשפט. לכן, חשוב מאוד להתכונן לחקירה המשטרתית עם עורך דין פלילי ולקבל ממנו הנחיות ברורות בנוגע להתנהגות במהלך החקירה. חשוב מאוד לדעת שחקירת המשטרה מטרתה היא להוציא הודאה מהחשוד ולכן, היוועצות וליווי של עורך דין במהלך החקירה היא קריטית. עורך הדין שלכם יעקוב שלב אחר שלב אחר החקירה וידאג לשמור על כל הזכויות שעומדות לזכותכם על פי חוק.

 

תיקים פליליים בהם עוסק עורך דין פלילי

עורך דין פלילי יוכל לסייע לכם בכל אחד מהמקרים הבאים – עבירות רצח, עבירות סמים, עבירות אלימות, עבירות סחיטה באיומים, עבירות גניבה, עניינים פליליים הקשורים בקטינים, עבירות זיוף, עבירות זנות, עבירות שוד, עבירות צווארון לבן, עבירות שוחד, עבירות רכוש, הלבנת הון, עבירות במרחב הווירטואלי, עבירות נשק, עבירות מין ועוד.

 

עורך דין עצמאי או משרד גדול

בשאלה האם עדיף לבחור עורך דין עצמאי או משרד עורכי דין גדול אי אפשר לתת תשובה חד משמעית ואולם, יש לשים לב שאם בוחרים משרד עורכי דין גדול לא מקבלים עורך דין זוטר וחסר ניסיון. למשרד עורכי דין גדול עשוי להיות יתרון בכך שעורכי הדין שלו מוכרים ומקובלים בבתי המשפט ולעיתים יש לכך השפעה לא קטנה על ההליך כולו.

הליך פלילי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אולי תאהבו גם את

תביעת פגיעה
מה לעשות לאחר פגיעה מינית?

תקיפה מינית היא חוויה טראומטית שאף אחד לא צריך לסבול. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר את הניצולים מרגישים אבודים, מבולבלים והמומים. לניצולים חשוב לדעת שהם

קראו עוד »
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא

חיילים? משוחררים משירות צבאי? סובלים מבעיה רפואית שנגרמה לכם עקב השירות הצבאי או בזמן השירות הצבאי? ניתן היה לדעתכם לטפל בבעיה הרפואית באופן מקצועי ויעיל

קראו עוד »