חיפוש

זכויות ילדים עם מוגבלות שכלית – כיצד הורים יכולים להגן על זכויות הילד?

ילדים בעלי מוגבלות שכלית יחוו לא מעט קשיים בניהול אורח חיים סדור. על מנת לסייע להם בהתמודדות עם המוגבלות וכן לסייע להורים שלהם בגידול הילד, ניתן סל רחב של סיוע וזכויות המגיעות להם. למרות הסיוע הרב לו זכאי הילד, לא מעט הורים מתקשים להגן על זכויותיהם בעיקר בשל חוסר ידע. אז איך תגנו על זכויות הילד שלכם ואיך תדעו מה מגיע לכם?

 

שאלו את הגורם המאבחן

לאחר שהילד שלכם קיבל אבחנה, חשוב מאוד שתבינו מהי האבחנה. שאלו את הרופאה המאבחנת או את הגורם הפרא-רפואי המאבחן ממה סובל הילד, מה משמעות המחלה עצמה, מהן המוגבלויות והקשיים שיעמדו בפני הילד ואיך תדעו לעזור לו וללוות אותו. הגורם הרפואי שייתן את האבחנה הוא אינו גורם משפטי שיעזור לכם, אבל הוא כן יעזור לכם להבין בתחילה ממה הילד שלכם סובל ומהם הצרכים שלו בהתאם למחלה שלו.

כך למשל אם ילדכם סובל ממחלה שתגרום לו למוגבלות בהתניידות בעתיד הקרוב, תדעו שכדאי לכם להוציא תו נכה עבורו ולהתאים את הבית ואת אופן ההתניידות שלו בהתאם לצרכיו. ככל שתדעו בצורה טובה יותר על מצב הילד שלכם, כך תדעו לברר בצורה מיטבית מהן הזכויות שלו ואיך תצליחו לעזור לו.

 

בקשו סיוע מעורך דין מקצועי

אחרי שהבנתם את מצבו הרפואי של הילד, זה הזמן לפנות לסיוע משפטי. עורך דין מקצועי או יועץ משפטי המבין בתחום זכויות בעלי מוגבלויות ובעיקר בנושא זכויות בעלי מוגבלות שכלית, ידע לומר לכם בצורה המדויקת ביותר מהן הזכויות המגיעות לילד שלכם.

חשוב שתתייעצו עם גורם מוסמך בעל ידע מרבי בתחום, ותמנעו ממידע חלקי או שגוי המגיע מגורמים שאינם מוסמכים לכך. עורך הדין שלכם ילווה אתכם לאורך כל התהליך, יאמר לכם מה מגיע לכם ויסייע לכם להשיג את הזכויות המגיעות לכם ולילדכם.

 

שאלו את העובד הסוציאלי שלכם

ילד הסובל ממוגבלות שכלית יהיה זכאי לליווי של עובד סוציאלי, עבורו ועבור משפחתו. מטרת הסיוע מטעם גורמי הרווחה היא בעיקר לדאוג שהילד שלכם מקבל את כל מה שהוא נזקק לו וגם על מנת ללוות אתכם לאורך כל הדרך.

אומנם עובד סוציאלי הוא אינו גורם משפטי כלל, אך מרביתם ידעו לומר לכם מה עומד בפניכם, איך תתמודדו עם המצב ותתנו לילד שלכם את כל מה שהוא צריך, ואיך תצליחו לעמוד על הזכויות שלו. עובד סוציאלי הוא גורם מקצועי אשר ככל הנראה סייע לילדים רבים נוספים ומכיר את מערכת הרווחה.

 

התעקשו על מה שמגיע לכם

זכרו שכל המאמצים שלכם, גם אם הם מורכבים וארוכים, הם עבור הילד שלכם. לכן עמדו על זכויותיכם וזכויותיו וזכרו שכל המאמצים האלה הם על מנת לתת לילד שלכם את הטוב ביותר.

מוגבלות שכלית

אולי תאהבו גם את

תביעת פגיעה
מה לעשות לאחר פגיעה מינית?

תקיפה מינית היא חוויה טראומטית שאף אחד לא צריך לסבול. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר את הניצולים מרגישים אבודים, מבולבלים והמומים. לניצולים חשוב לדעת שהם

קראו עוד »
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא

חיילים? משוחררים משירות צבאי? סובלים מבעיה רפואית שנגרמה לכם עקב השירות הצבאי או בזמן השירות הצבאי? ניתן היה לדעתכם לטפל בבעיה הרפואית באופן מקצועי ויעיל

קראו עוד »