חיפוש

משכנתא מול שכירות: יתרונות וחסרונות לרוכשי דירות בפעם הראשונה

בשלב כזה או אחר בחיינו, כולנו מגיעים לרגע בו אנחנו צריכים להכריע בשאלה האם להמשיך לגור בשכירות או שאולי הגיע הזמן לרכוש את הדירה שלנו. רכישת דירה בפעם הראשונה היא ללא ספק צעד משמעותי, המעלה לא מעט שאלות, חששות ותהיות. בכדי שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה והמתאימה ביותר עבורכם, ריכזנו עבורכם את כל היתרונות והחסרונות בעת רכישת דירה בפעם הראשונה

 

משכנתא מול שכירות

כולנו מגיעים לשלב בחיים בו אנחנו ניצבים בפני שאלה מכריעה בחיינו – האם להמשיך לגור בשכירות או שאולי הגיע הזמן לחשוב על דירה משלנו? בשאלה זו התחבטו לא מעט מומחים ואנשים בעלי ניסיון, כאשר לצד היתרונות והחסרונות שיש לכל צד, נראה כי בסופו של דבר, אנחנו מעדיפים לרכוש דירה משלנו ולשלם משכנתא, מאשר "לזרוק" את הכסף על שכירות.

 

כל היתרונות של רכישת דירה בפעם הראשונה

לרכישת דירה בפעם הראשונה קיימים לא מעט יתרונות וביניהם:

 

עצמאות

דירה משלנו היא קפיצת מדרגה בחיים והיא מאפשרת לנו להרגיש עצמאיים ולקבל החלטות שונות בנוגע לדירה, החל מעיצוב ועד שיפוצים כאלו ואחרים.

 

עליית ערך

במציאות הכלכלית של ימינו, כולנו עדים למגמת עליית מחירי הנדל"ן, כאשר רכישת דירה בשלב מוקדם בחיינו, תאפשר לנו ליהנות בהמשך מהפירות ועליית הערך.

 

השקעה לעתיד

אמנם לא כל כך נעים לחשוב על זה, אך נכס משלנו מעניק לנו ראש שקט גם מבחינת הבטחת עתיד ילדנו.

 

רכישת דירה בפעם הראשונה – חסרונות

לצד היתרונות הרבים שיש לרכישת דירה בפעם הראשונה, קיימים גם מספר חסרונות מהם לא ניתן להתעלם:

 

בירוקרטיה

הליך רכישת דירה בפעם הראשונה כרוך בלא מעט פרוצדורות בירוקרטיות המתחילות בחיפוש נכס מתאים, תהליך משא ומתן מול המוכרים, לקיחת הלוואת משכנתא מהבנק, בחירת ייעוץ משכנתאות בדרך הבטוחה ביותר ועוד.

 

אחראיות

בשונה משכירות, בה האחראיות על תיקון בעיות ונזקים היתה מוטלת על בעל הבית, בדירה משלנו האחראיות מוטלת עלינו, כך שנצטרך לחפש אחר בעל המקצוע המתאים, לתאם ביקור ולשאת בעלויות.

 

כיצד נוכל לעבור בהצלחה את שלב רכישת הדירה הראשונה?

אחד השלבים המרכזיים בתהליך רכישת דירה ראשונה הוא שלב לקיחת הלוואת המשכנתא מהבנק ובכדי להגיע לתמהיל המשכנתא המתאים ביותר למצבנו הכלכלי והמשפחתי, הן בהווה והן בעתיד, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות מומחה ובלתי תלוי, אשר ידאג להבטחת האינטרסים שלכם מול הבנק.

 

לסיכום

לפני רכישת דירה ראשונה עולות אצלנו לא מעט שאלות ותהיות, כאשר במרבית המקרים מדובר בצעד נכון ובעל יתרונות ברורים, כמו עצמאות, האפשרות ליהנות מעליית ערך והשקעה לעתיד (בדגש על עתיד ילדנו). לצד היתרונות הברורים, יש לקחת בחשבון כי מדובר בצעד הדורש מאיתנו אחראיות וכרוך בבירוקרטיה רבה, בעיקר מול הבנק ובכל הקשור להלוואת המשכנתא, אותה נוכל להתאים יחד עם יועץ משכנתאות מקצועי ומומחה בתחום.

משכנתא

אולי תאהבו גם את