חיפוש

איך מחשבים החזר משכנתא?

לכולם די ברור כמה כסף הם רוצים לקבל מהבנק כדי לקנות את הדירה שתמיד חלמו עליה, אך כמה כסף הם יצטרכו לשלם בכל חודש כדי להחזיר את המשכנתא, זה כבר מעט יותר מסובך.

 

החזר משכנתא

משכנתא היא כמובן הלוואה אשר נותן הבנק ללווה על מנת לקנות נכס, גם אם מדובר בנכס ראשון, שני וכן הלאה. המימון שהבנק נותן צריך לחזור אליו בתום תקופה מסוימת שנקבעת מראש, בתוספת של ריביות על ההלוואה המחושבות ומותנות מראש במסגרת החתימה על חוזה ההלוואה. כל אלו ביחד מוחזרים בצורת סכום קטן בכל חודש כך שבסופו של דבר, מוחזר הסכום במלואו לבנק והמשכנתא מסתיימת.

 

מחשבים את סכום ההלוואה

על מנת להתחיל את החישוב של החזר המשכנתא, נדרש תחילה להבין מה הוא אחוז המימון שנותן הבנק ומתרגמים אותו לכסף, כלומר כמה כסף מלווה הבנק ללקוח. את הסכום הזה הבנק מחליט כתלות בהערכת השמאי ולאחר בחינה של כל הנתונים שנאספו על מבקש המשכנתא.

 

מחשבים את הריבית

סכום ההלוואה נמוך מהסכום שיש להחזיר בסופו של דבר וזאת כמובן בגלל הריבית על ההלוואה. ישנם כל מיני סוגים של ריביות שאפשר לקחת משכנתא איתן ועל כן, חשוב לחשב לפי הריבית שנלקחה במסלול הספציפי של הלקוח. הריבית כמובן משתנה אז יש לקחת את הריבית הממוצעת הצפויה לפי שנים קודמות או לפי תחזיות, ולהשתמש בה על מנת להבין איך זה משפיע על ההחזר בכל חודש.

 

מחלקים לפי תקופת ההלוואה

ההחזר החודשי הבסיסי תלוי כמובן בחלוקה של כמה כסף צריך להחזיר, לפי סכום ההלוואה שניתן על ידי הבנק, במספר החודשים שניתנו במסגרת תקופת ההלוואה. הבנק מחליט למשך כמה זמן הוא מוכן לפרוש את ההלוואה ועל פי כמות זו מחשבים מה הוא ההחזר הבסיסי שיש לשלם בכל חודש לבנק. תקופת ההלוואה לרוב נשארת קבועה, אלא אם כן עושים שינויים כמו מחזור משכנתא, על כן קל להסתמך על נתון זה.

 

משתמשים במחשבון משכנתא

יכול להיות שגם עם כל הטיפים עדיין תתקשו להבין איך מחשבים או לעשות זאת בעצמכם ולכן מומלץ להיכנס לאתר https://mashkanta-til.co.il ולהשתמש במחשבון משכנתא אשר כבר משקלל את כל הנתונים מבלי שתצטרכו לעשות תרגילים באחוזים. כל שעליכם להזין הוא סכום ההלוואה אשר נלקחה או אשר ברצונכם לקחת בתוספת סוג המסלול של המשכנתא שלכם, מבחינת מדד וריביות וכמובן, תקופת ההלוואה שניתנה או שתרצו שתהיה לכם.

התשובה הקצרה לאיך מחשבים החזר משכנתא היא פשוט נכנסים למחשבון משכנתא באינטרנט ומזינים את כל הנתונים שהמחשבון מבקש. באם רוצים להעמיק דעו כי ישנה התחשבות בסכום ההלוואה שנלקחה, בסוגי הריביות שיש במסלול וגם באורך תקופת ההלוואה של המשכנתא שלכם. לבסוף המחשבון יוציא לכם פלט של ההחזר החודשי הצפוי בהתאם לכל התאנים שכבר לקחתם או שתרצו לקחת במסגרת המשכנתא שלכם.

לחשב

אולי תאהבו גם את