חיפוש

מה הקנס על אי דיווח על חשבונות מחוץ לארה"ב?

אחד המאפיינים הייחודיים של שיטת המיסוי האמריקאית מתבטא בחובת הדיווח השנתית, אשר אינה קשורה בהכרח לחובת תשלום המס בפועל. את דיווחי המס צריכים להגיש באמצעות טפסים ייעודיים ועד לתאריכים קבועים, כאשר דיווח חסר ולא מדויק, כמו גם איחור בהגשת טפסי הדיווח, עלולים להוביל לכדי קנסות גבוהים

 

מהי חובת הדיווח בארה"ב?

שיטת המיסוי האמריקאית מתאפיינים במספר מאפיינים ייחודיים לעומת מדינות אחרות, כאשר בין המאפיינים הייחודיים נמצאת חובת הדיווח לרשויות המס, המוטלת הן על אזרחי ארה"ב ותושבי קבע, כמו גם אזרחים זרים בעלי פעילות פיננסית בארה"ב. חובת הדיווח כוללת את כלל ההכנסות שמקורן בארה"ב, לרבות דיווח הנוגע לחשבונות פיננסיים זרים (מחוץ לארה"ב).

 

כיצד מדווחים לרשויות המס?

הדיווח לרשויות המס מתבצע באמצעות טפסים ייעודיים, כפי שתוכלו לראות בהרחבה באתר https://masamerica.co.il כאשר בין טפסי הדיווח העיקריים נמצאים:

 

טופס 1040

אזרחי ארה"ב ותושבי קבע המחזיקים בגרין קארד, נדרשים לדווח על הכנסותיהם באמצעות טופס 1040, המיועד הן לעצמאים והן לשכירים.

 

טופס NR 1040

אזרחים זרים בעלי פעילות פיננסית שמקורה באחת ממדינות ארה"ב, יידרשו לדווח על הכנסותיהם במסגרת טופס NR 1040.

 

טופס FBAR – דיווח על חשבונות זרים

במסגרת טופס דיווח זה, נדרשים אזרחי ארה"ב (גם אם אינם מתגוררים בארה"ב) לדווח על חשבונות זרים בבעלותם (דוגמת חשבון עו"ש, קרנות פנסיה, קופות גמל ועוד), כל עוד סך החשבונות עלה על 10,000 דולר במהלך שנה קלנדרית.

 

מה הם מועדי הגשת דיווחי המס?

מועד הגשת דיווחי המס (עבור טופס 1040 ו – טופס FBAR) הוא עד לתאריך 15.04 של שנת המס העוקבת, כאשר את 1040 NR יש להגיש עד לתאריך 15.06. בכל אחד מהמקרים, ניתן יהיה לבקש הארכה, אשר לעיתים מגיעה באופן אוטומטי.

 

מה הקנס על אי דיווח על חשבונות מחוץ לארה"ב?

רשות המיסים האמריקאית מתייחסת בחומרה רבה לאי דיוקים וכן לאיחור בהגשת הטפסים, באופן היכול לעלות לכדי קנסות, סנקציות ואף להיחשב כעבירה פלילית לכל דבר ועניין. אי דיווח על חשבונות מחוץ לארה"ב יכול להגיע לכדי קנס בסך 10,000 דולר לכל הפרת דיווח. במידה ויתברר כי מדובר באי דיווח מכוון, הקנס עלול להיות גבוה אף יותר.

 

כיצד ניתן להפחית את הסיכויים לקנסות וסנקציות מטעם רשות המיסים?

רשות המיסים האמריקאית היא אחד הגופים הגדולים והעוצמתיים בארה"ב ובהחלט לא מומלץ 'להסתבך' איתה. לכן, מומלץ להקפיד על דיווחים מסודרים ומדויקים ובכל מקרה בו קיימת אי בהירות ומתעוררים ספקות, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

 

לסיכום

במסגרת חובת הדיווח הנרחבת לרשות המיסים האמריקאית, אזרחי ארה"ב (גם אם אינם מתגוררים בארה"ב) חייבים לדווח על חשבונות זרים (המנוהלים מחוץ לארה"ב), כאשר דיווח חסר / לא מדויק וכן אי הגשה במועד הקבוע בחוק, עלול להגיע לכדי קנסות משמעותיים, ההופכים אף לגבוהים יותר במידה ומדובר באי דיווח מכוון.

רשות המסים האמריקאית

 

אולי תאהבו גם את

אפוסטיל
מה זה אפוסטיל?

  הרעיון של אפוסטיל חולל מהפכה באופן שבו מסמכים משפטיים מאומתים לשימוש בינלאומי. במאמר זה, נחקור את מקורו של האפוסטיל,ונסביר על תפקידה של חתימת האפוסטיל.

קראו עוד »
במות הרמה
מה העלות של במות הרמה?

במות הרמה תפקיד מכריע במגוון רחב של תעשיות, המספקות פתרונות יעילים ובטוחים לעבודה מוגבהת. בין אם מדובר בבנייה, תחזוקה או אחסנה, המכונות הרב-תכליתיות הללו מאפשרות

קראו עוד »
שטיחים קטנים גדולים
שטיחים קטנים גדולים

לשטיחים קטנים יש המון יתרונות מבחינת המחיר, אפשרויות העיצוב, קלות הניקיון והתחזוקה ובעיקר היכולת שלהם לרענן את מראה הבית וחלל הפנים. במאמר הבא נסביר איך

קראו עוד »