חיפוש

מהי הצהרה על מקורות הכנסה?

כאנשים עובדים, כולנו מכירים את ההורדה הקבועה והחודשית של מס הכנסה, גם אם אנחנו לא בדיוק מבינים כיצד ואיך נקבעת חובת התשלום שלנו. אך כאשר אתם מקבלים ממס הכנסה דרישה להצהיר על מקורות ההכנסה שלכם, נראה כי חלה עליית מדריגה במערכת היחסים שלכם עם מס הכנסה ואנחנו פה כדי להסביר מה זה בדיוק אומר

 

מס הכנסה ואנחנו

אל תלוש המשכורת החודשי שלנו מתלווים מספר הורדות קבועות, כאשר אחת המוכרות מביניהם היא חובת התשלום למס הכנסה, הנקבעת בהתאם לגובה ההכנסה שלנו ונתונים אישיים שלנו, הבאים לידי ביטוי באמצעות נקודות זיכוי. תשלומי מס הכנסה הנגבים מכל אזרח ישראלי עובד אשר עבר את גיל 18, מהווים מקור הכנסה משמעותי עבור המדינה ובהתאם לכך, רשות המיסים עושה מאמצים רבים למניעת העלמת מיסים ותופעת "הון שחור", בין השאר באמצעות דרישה להצהיר על מקורות הכנסה.

 

הצהרה על מקורות הכנסה

רשות המיסים נוקטת במספר דרכים ופעולות לאיתור מקורות הכנסה "עלומים" של אזרחים המחויבים בתשלומי מס הכנסה, כאשר אחת הדרכים הנפוצות היא באמצעות שליחת דרישה למילוי טופס 5329 (בדואר) – הכולל דיווח על פרטים אישיים, לרבות פירוט והצהרה על מקורות הכנסה.

דרישה זו מגיעה בדרך כלל בעקבות החשד להעלמת מס הכנסה, כתוצאה מאי הגשת דו"חות, אי פירוט הכנסות משכר דירה וכדומה. הימנעות מהגשת הטופס, משמעותה עבירה פלילית ובכל מקרה בו אתם לא בטוחים כיצד ואיך עליכם למלא את הטופס, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע מומחים, כפי שתוכלו לראות באתר https://yncpa.co.il.

 

מה כוללת ההצהרה על מקורות הכנסה?

טופס 5329 כולל דרישה למילוי פרטים אישיים, שלכם ושל בן / בת הזוג וכן הצהרה על מקורות הכנסה כאמור. ההצהרה על מקורות הכנסה כוללת מידע מקיף ומפורט על ההכנסות והנכסים הקיימים לכם ולבן / בת הזוג – נכסים בארץ ובחו"ל, הכנסות ממקום העבודה, מניות בחברות, כלי רכב, חשבונות בנק ועוד.

לעיתים, דרישה להצהרה על מקורות הכנסה מגיעה גם לתושבים שמרכז חייהם אינו מתנהל בישראל ועל אף שבמציאות כזו, לרוב הם אכן יהיו פטורים מדיווח ותשלומים לרשות המיסים, לא כדאי להתעלם מהדרישה ולפנות לרואה חשבון שיעשה לכם סדר בדברים.

 

הצהרה על מקורות הכנסה עם רואה חשבון

כאמור, מילוי הטופס אינו נתון לשיקולכם ובחירתכם ואתם מחויבים למלא אותו בצורה מדויקת ומפורטת, כאשר הימנעות ממילוי הטופס, מילוי באופן שגוי או לא מפורט מספיק, עלול להביא אתכם לחקירות נוספות וקנסות. לפיכך, עם קבלת המכתב חשוב לפנות בהקדם האפשרי לרואה חשבון מקצועי, אשר יספק לכם ייעוץ וליווי מקצועי בכל התהליך, החל ממילוי הטופס והצהרה על הפרטים הנדרשים ועד המלצה על דרכי פעולה נוספות.

 

מיסים והצהרות – סיכום

כחלק מהמאמצים לאתר מעלימי מס, רשות המיסים שולחת לנחשדים בעיניה (חשד המבוסס על נתונים שונים) דרישה למילוי טופס 5329, הכולל חובת דיווח פרטים אישיים והצהרת מקורות הכנסה. הימנעות ממילוי הטופס וכן מילוי שגוי, עלול לגרור חקירות וקנסות ולכן, חשוב להתייעץ עם רואה חשבון מקצועי לפני מילוי הטופס.

מקורות הכנסה

 

אולי תאהבו גם את

אפוסטיל
מה זה אפוסטיל?

  הרעיון של אפוסטיל חולל מהפכה באופן שבו מסמכים משפטיים מאומתים לשימוש בינלאומי. במאמר זה, נחקור את מקורו של האפוסטיל,ונסביר על תפקידה של חתימת האפוסטיל.

קראו עוד »
במות הרמה
מה העלות של במות הרמה?

במות הרמה תפקיד מכריע במגוון רחב של תעשיות, המספקות פתרונות יעילים ובטוחים לעבודה מוגבהת. בין אם מדובר בבנייה, תחזוקה או אחסנה, המכונות הרב-תכליתיות הללו מאפשרות

קראו עוד »
שטיחים קטנים גדולים
שטיחים קטנים גדולים

לשטיחים קטנים יש המון יתרונות מבחינת המחיר, אפשרויות העיצוב, קלות הניקיון והתחזוקה ובעיקר היכולת שלהם לרענן את מראה הבית וחלל הפנים. במאמר הבא נסביר איך

קראו עוד »