חיפוש

גליובסטומה – מה שאתם צריכים לדעת

קשה לכל אחד לדמיין את עצמו בנעליו של מישהו עם אבחנה סופנית כמו סרטן. אבל זה יכול להיות אפילו קשה יותר עבור אנשים שאובחנו כחולים בסרטן המוח. גליובלסטומה היא אחד הסוגים האגרסיביים ביותר של גידולי מוח. כאשר לעתים קרובות ניתנות לחולים פרוגנוזות שליליות. סביר להניח שמטופלים יחוו תסמינים ורגשות רבים ושונים לאורך התהליך, אך ישנן דרכים להפוך את התהליך להרבה פחות כואב, ואף להתגבר על סרטן גליבלסטומה.

 

מהי גליובלסטומה?

סרטן מסוג גליובלסטומה מולטיפרומה או גליובלסטומה בקיצור, היא גידול המוח הראשוני הממאיר השכיח ביותר במבוגרים. גיל ההופעה הממוצע של סרטן גליבלסטומה, הוא סביב גיל 55-60 אך יכול להופיע בחולים צעירים או מבוגרים בהרבה.

גליובסטומה

מהם הגורמים שיכולים להגביר את הסיכון?

לרוב חושבים שגליובלסטומה היא אירוע ספורדי ולרוב החולים עם גליובלסטומה אין היסטוריה משפחתית של גידולי מוח, או גורמי סיכון שניתן לזהות לסרטן המוח. למרות שמחקרים עדכניים הצליחו לזהות מוטציה בגנים שניתן להעברה בין ההורים לילדיהם.

לעיתים רחוקות, גליובלסטומה יכולה להיות קשורה לתסמונת נטייה לגידול כמו תסמונת לינץ'. בנוסף, קרינה מייננת למוח הניתנת כטיפול בגידולי מוח בילדות או לוקמיה עלולה לגרום למטופלים לפתח גליובלסטומה בשלב מאוחר יותר בחיים. מבחינת אורח חיים, הוכח שעישון ושתיית אלכוהול מגבירים את הסיכון לחלות במחלה.

 

אילו תסמינים צריכים להדאיג אתכם?

גליובלסטומה יכולה להופיע עם מגוון תסמינים המבוססים על מיקום הגידול. התסמינים הנוגעים האפשריים כוללים כאבי ראש, בחילות/הקאות, שינויים בראייה, חולשה, חוסר תחושה או עקצוץ, שינויים קוגניטיביים, בעיות מעיים או שלפוחית ​​השתן, התקפים ובעיות הליכה. חולים מסוימים גם מעידים על איבוד זיכרון ויכולת מוטורית בשלבים מתקדמים יותר של המחלה.

גליובסטומה

כיצד מאבחנים גליובלסטומה?

האבחון של גליבלסטומה מתחיל כאשר יש חשד לאבחון על סמך תסמינים נוירולוגיים ובדיקת-MRI, אשר מגלה מסה המדאיגה לגידול במוח. אבחון רקמות חיוני, והמטופלים יעברו ניתוח או ביופסיה כדי להשיג רקמת גידול כדי לשלוח לפתולוג כדי לקבוע את האבחנה. בדרך כלל הרופאים עוקבים אחר התסמינים המרכזיים ועושים שימוש בהדמיית MRI על מנת לאשש את האבחנה.

 

מה צריך לעשות לאחר האבחנה?

להיות מאובחן עם סרטן מוח אגרסיבי יכול להיות מכריע עבור המטופל ובני משפחותיהם/מטפלים. זה חיוני שהטיפול יהיה מנוהל על ידי צוות רב תחומי של מומחים מנוסים בטיפול בחולי גליובלסטומה שהמטופל והמשפחה סומכים עליהם שיסייעו להם להנחות את הטיפול בהם. על מנת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר בנוגע לטיפולים ולשינוי באורח החיים החיוניים להתגברות על המחלה.

 

איך זה מטופל?

ישנם 4 סוגים שונים של טיפולים אשר מאגדים את הטיפול בסרטן גליובלסטומה. הטיפול המקובל הוא תחילה להסיר בניתוח כמה שיותר מהגידול בצורה בטוחה ולאחר מכן החולים מקבלים הקרנות וכימותרפיה. טיפול כימותרפי במקביל עם כימותרפיה יומית ניתן למשך 6 שבועות ולאחר מכן עד 12 מחזורים של כימותרפיה משלימה. אם המטופלים מתאימים, מעודדים השתתפות בניסויים קליניים.

גליובסטומה

אולי תאהבו גם את

אפוסטיל
מה זה אפוסטיל?

  הרעיון של אפוסטיל חולל מהפכה באופן שבו מסמכים משפטיים מאומתים לשימוש בינלאומי. במאמר זה, נחקור את מקורו של האפוסטיל,ונסביר על תפקידה של חתימת האפוסטיל.

קראו עוד »
במות הרמה
מה העלות של במות הרמה?

במות הרמה תפקיד מכריע במגוון רחב של תעשיות, המספקות פתרונות יעילים ובטוחים לעבודה מוגבהת. בין אם מדובר בבנייה, תחזוקה או אחסנה, המכונות הרב-תכליתיות הללו מאפשרות

קראו עוד »
שטיחים קטנים גדולים
שטיחים קטנים גדולים

לשטיחים קטנים יש המון יתרונות מבחינת המחיר, אפשרויות העיצוב, קלות הניקיון והתחזוקה ובעיקר היכולת שלהם לרענן את מראה הבית וחלל הפנים. במאמר הבא נסביר איך

קראו עוד »