יונדאי i10 החדשה: מחדשת בעיצוב ובתיבת ההילוכים

הדור השלישי של מכונית המיני המוכרת יצא לשיווק בישראל. העיצוב החיצוני שודרג במראה צעיר וספורטיבי יותר וגם שינויים שחלו בתיבת ההילוכים מבטיחים, כך אומר יצרן הרכב, שיפור בצריכת הדלק של עד 20%. בנוסף, גם מערכות הבטיחות האקטיביות מגיעות כסטנדרט. יש למה לצפות. 

המכונית העירונית המוכרת של יצרנית הרכב יונדאי יוצאת לשיווק בישראל תחת הדור השלישי והמחודש של דגם יונדאי i10. דור זה מציג שינויים בכמה פרמטרים כאשר המשמעותי מביניהם הוא המעבר לתיבת הילוכים רובוטית בעלת חמישה הילוכים חד-מצמדית וזאת לעומת הדגם הקודם שבו הוצגה תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית פלנטרית. 

הדור השני שיוצא, הצליח בשש השנים האחרונות להוביל את טבלת מכירות רכבי המיני כאשר רק בשנה החולפת הצליחה יונדאי i10 למכור 40,289 יחידות חדשות. 

השיווק החדש של הדור השליש יוצא תחת הסלוגן "Go Big" ואכן ה- i10 גדלה במעט בצורה הפיזית שלה אולם היא מצליחה לחדש ולהציע הפתעות נוספות גם מעבר לכך.   

 

יונדאי i10: שינויים בגודל

אם חשבנו שהדור החדש יביא איתו שינוי מהותי מבחינת הגודל, זה נכון בחלקו. אמנם המידות מעט גדלו אך לא באופן מהותי. בסיס הגלגלים הוארך בארבעה ס"מ ל- 242.5 ס"מ, מה שיכול לתרום לתא נוסעים מעט מרווח יתר. דווקא גובה המכונית הצטמצם ב- 2 ס"מ ל- 148 ס"מ. לרוחב נוספו עוד 2 ס"מ שכעת עומדים 168 ס"מ ועוד חצי ס"מ לאורך . תא המטען נותר כשהיה ללא שינוי עם 252 ליטר. 

 

יונדאי i10: תיבת הילוכים חדשה

הרעיון העומד מאחורי שינוי תיבת ההילוכים הוא חיסכון בהוצאות הדלק שאמור, כך על פי הודעת יצרנית הרכב, לשפר את צריכת הדלק עד 20%. יחד עם זאת ראוי להוסיף כי נעשו ניסיונות בעבר להטמיע תיבת הילוכים רובוטית במכוניות מיני או אפילו משפחתיות, שלא צלחו בצורה מרשימה, הטענות היו כי תפעול תיבת ההילוכים היה לוקה בחסר ואולי אף היה גורם משפיע (לא לחיוב) על מכירות הרכבים. 

לטענת יונדאי, דבר זה אינו אמור להשפיע על חווית הנסיעה ב- i10 שמצליחה לספק חווית נהיגה טובה בהרבה ממה שהציגה עד היום. ואם לומר את האמת, כיום, אין ליונדאי גם הרבה תחרות כאשר בישראל מוצעים בעיקר רק שלושה דגמי רכבי מיני מוכרים כמו הקיה פיקנטו, שברולט ספארק ומיצובישי ספייס סטאר. 

כאמור, השינוי למעבר לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית אמור לשפר את צריכת הדלק ברכב אולם לא בטוח שהסיבה שעומדת מאחורי שינוי זה אמורה להצביע על נכונות החברה לשפר את זיהום האוויר בעולם.

יתכן ומעבר זה בוא מעבר מאולץ בעקבות השינויים שנעשו בתקנות זיהום האוויר לרכבים באירופה שהוחמרו בשנה האחרונה. השינוי בישראל שנוהגת לפי ה'מס הירוק' (שיעור פליטת זיהום האוויר מרכבים שגם הוא הוחמר בעקבות השינויים שבוצעו באירופה) יכול רק לתרום למכירות היונדאי i10 שכעת מציגה פליטת מזהמים טובה יותר.  

 

יונדאי i10: יחידת מנוע 

יונדאי i10 מוצעת למכירה בישראל עם מנוע 1.2 ליטר שמגיע גם בגרסה ידנית חסכונית יותר, היא מגיעה עם 80 כ"ס ובעלת מומנט 12 קג"מ. מדובר על מנוע בעל שמונה מזרקים וארבעה צילינדרים שאמורים לספק עבודת מנוע יעילה יותר.

לדברי יבואן הרכב, אופן פעולת המנוע שנוצר היא פעולה אחידה שאינה אמורה להיות בעלת השהיות במעבר בין ההילוכים וזאת גם בשל הניהול הטרמי של המנוע. כל אלו אמורים להשפיע על צריכת דלק וביצועי מנוע טובים יותר. 

 

יונדאי i10: עיצוב, אבזור ורמות גימור

עיצוב חיצוני: יונדאי i10 החדשה שינתה מעט את העיצוב החיצוני שלה למראה ספורטיבי וצעיר יותר. נראה שמדובר במגמה שחולשת על כל דגמי הרכב באשר הם במעבר לנראות ספורטיבית יותר מאשר בדגמי העבר. 

ביונדאי i10 שינויים אלו באים לידי ביטוי בהמשכיות של קוו העיצוב הידוע של הדגם עם 22 שילובי צבעים חדשים שמחולקים בין גג הרכב לשאר המרכב ובאים לתת ללקוחות יכולת בחירה אישית יותר ברכישת הרכב.

אחד החידושים הבולטים הוא מראה שני הקימורים שמעטרים את מכסה המנוע ויחידות התאורה העגולות על גבי הגריל הקדמי של הרכב שמשמשות כתאורת יום מסוג LED. דגם היונדאי i10 המחודש קיבל מראה אגרסיבי יותר, בעיקר הודות להנמכה של הצד הקדמי של הרכב שכופף מעט יותר וכעת סוגר את מראה צורת הפנים בסגנון שלא ניתן להגדיר אותו אלא כספורטיבי יותר. 

תא נוסעים: נראה שתא הנוסעים הפנימי השתפר מבחינת חומרי הדיפון ואיכות החומרים, כאשר צורת הדשבורד החדשה מציגה מראה מודרני יותר עם קווי עיצוב מחודשים על גביו (ממוקמים מול כיסא הנוסע הקדמי).

מסך הקונסולה המרכזית מגיע בגודל שמונה אינצ' ולוח המחוונים ממוקם בתוך מסגרת אחת סגורה כאשר מערך השליטה על המיזוג כולל בקרת אקלים ברמת האבזור הבכירה ביותר. חיבורי המכשירים הסלולאריים כגון: 'אפל קאר פליי' ו- 'אנדרואיד אוטו' מבוצעים מתוך שתי כניסות USB שממוקמות בתחתית מרכז הרכב.

עוד נכללים כסטנדרט ברכב: חלונות אחוריים מושחרים תאורת יום קדמית מסוג LED, חיישן אורות ואבזור חשמלי, ידית הילוכים וגלגל הגה מצופים עור ועוד. 

רמות גימור: יונדאי i10 משווקת בישראל תחת שלוש רמות גימור שונות: 'פריים', 'אינספייר' ו- 'אינטנס'. ברמת הגימור הראשונית 'אינטנס' נקבל את אותו מסך מולטימדיה בגודל שמונה אינצ' עם צימוד לסמארטפונים וקישוריות בלוטות'. חיישני גשם, חישוקי 14 אינצ' ומושב נהג מתכוונן לגובה.

ברמת הגימור 'אינספייר' יתווספו עיטורים מעל תא הכפפות וחלונות אחוריים כהים. ברמת גימור 'פריים' נקבל בנוסף גם מערכת בקרת אקלים דיגיטלית, חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינצ', תאורת עזר בפניה, פנסי ערפל, איתות על גבי מראות הצד וצביעה דו-גוונית. 

 

יונדאי i10: מערכות בטיחות

כל הגרסאות כולן מגיעות עם בלימה אוטונומית במצבי חירום בשילוב עם מצלמה וראדאר שמתריעים מפני סכנת התנגשות ועצירה אקטיבית של הרכב במצב חירום, בנוסף, בקרת סטייה מנתיב מסייעת באופן אקטיבי לשמירה על נתיב הנסיעה וכוללת חווי בלוח השעונים והתראה קולית, שש כריות אוויר, עמעום אורות אוטומטי ומערכת התראה על עייפות הנהג שמזהה סימני עייפות אצל הנהג, מתריעה וממליצה על הפסקת התרעננות. 

עוד מוצעת כאן כאופציה מערכת התראה על תחילת נסיעה של רכב מלפנים כאשר בזמן עמידת הרכב ובמידה ויש רכב מלפנים, המערכת תתריע על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים.