חיפוש

מיתוג עסקי למוצרים – למה חשוב לבדל את המוצר?

בואו נודה באמת, הסיכוי שפרצתם דרך בעזרת מוצר ייחודי במינו שרק אתם חשבתם עליו הוא לא כל כך גבוה ואם הצלחתם בזאת, ברכותינו. עידן האינטרנט והטכנולוגיה המודרנית מובילים לכך שנדמה, כי אין היום משהו שלא הומצא כבר לפנינו. אז היכן כן ניתן לייחד את עצמכם ולרתום קהל לקוחות נאמן? התשובה היא במיתוג העסקי.

 

מהו מיתוג עסקי?

מיתוג עסקי הוא היכולת שלכם לבדל את עצמכם משאר העסקים סביבכם ולייצר שם ומוניטין חזקים כך שתוכלו ללכוד את הלקוחות שלכם אליכם במהרה. תהליך המיתוג מתחיל כבר בבחירת השם של העסק וממשיך בחזותו שתבדל אותו מהמתחרים, חזות כוללת בתוכה את הלוגו של העסק ואת פעילויות האונליין שנעשות כגון בניית אתרי האינטרנט של העסק, דפי נחיתה ופעילות ברשתות החברתיות.

מיתוג עסקי כולל תחזוק אסתטיקה קבועה ואחידה אשר תימצא בדפי המדיה השונים של החברה וכל נקודות הממשק אל מול קהל היעד. מדובר בדחיפת התועלת והערכים של המותג עד הלקוח וכשמיתוג עסקי נעשה בצורה נכונה, יובטח גידול לקוחות וכן ההכנסה של העסק.

 

מה כולל שיווק ומיתוג עסקי?

מיתוג עסקי הוא תהליך שמורכב משלבים רבים. כיוון שהמטרה היא להשיג קהל רחב ולהגיע לכמה שיותר אנשים בעלי פוטנציאל עניין בחברה או במותג שלכם, בתהליך המיתוג העסקי אתם תצטרכו להגדיר את המאפיינים לעסק שלכם, תכנית עסקית, מחקר והבנה של הקהל שלכם והצרכים שלו, מציאה של לקוחות פוטנציאליים עבור שיווק אפקטיבי שנעשית בעזרת ניתוח אנליטי של נתונים, מציאה של התכנים אשר מדברים ללקוחות הספציפיים שלכם, ניסוח חזון העסק לשנים הקרובות- כיוון שלפיו אתם תבצעו את כל הפעולות הנלוות, וניסוח מדויק של ערכי המותג.

 

מדיה חברתית

אפשר לומר, מבלי להגזים, שכל אדם בעל נייד נמצא גם ברשת חברתית כזו או אחרת. זו הסיבה שהמיתוג העסקי הפך לאישי כיוון שהדף האישי במדיה החברתית, של כל אחד מאיתנו, מהווה גורם תקשורת מרכזי להתבטאות ויצירת תוכן ואינטראקציה ברחבי האינטרנט. תהליך הבטחת התדמית והגעה לקהלים שונים ברחבי האינטרנט דורש סבלנות והתמדה, רומא לא נבנתה ביום וכך גם ההגשמה העסקית שלכם ברחבי האינטרנט, נדרש מכם לייצר תוכן ענייני, אסתטי שיבהיר ללקוח מה אתם מציעים וכי הוא צריך את המוצר שלכם.

 

זכרו שמדובר בתהליך מתמשך ומתמיד

אתם רוצים להמשיך ולהגיע לאנשים כל הזמן. למצוא קהלים נוספים ולהרחיב את השמועה סביב המותג שלכם ולכן, מיתוג עסקי הוא לא פעולה שנעשית בפעם אחת וזהו, אלא מדובר בעיסוק שוטף ומתמיד שדורש מוניטיזציה של הנתונים העולים בכל פעם וחישוב מסלול מחדש. זה הוא תהליך של למידה מתמשכת בה נעשית התאמה של התכנים לנתונים אשר עולים מהשטח, נתונים עדכניים, ומעקב ותיקון של טעויות אשר נעשו.

מיתוג עסקי

אולי תאהבו גם את