חיפוש

האם צריך להשגיח על הכלב בעת לעיסת עצמות?

כולנו למדנו מילדות שכלבים מאד אוהבים עצמות, אבל האם הן בטוחות לכלבים המבוייתים שלנו? במאמר זה נסקור אילו עצמות מותר להציע לכלבים ואילו לא, על מנת שנהיה בטוחים שהעצם אותה רכשנו מתאימה לכלב שלנו. בחנות ובאתר האונליין של מגה פט תוכלו למצוא מבחר גדול של עצמות ומוצרי לעיסה טבעיים הבטוחים לכלבים בכל הגדלים.

 

זהו עצם העניין

עצמות לכלבים נחשבות לחטיף המועדף על כלבים שנהנהים כל כך לכרסם וללעוס ולשחק איתן. הסיבה לכך נעוצה בעבר הרחוק, כשאבות אבותיהם הזאבים נהגו להסתיר עצמות  טרף באדמה לימי מחסור. בימים שבהם הטרף לא היה בהישג יד, הם היו חופרים החוצה את העצמות, מרסקים אותן בשיניהם ומלקקים את מיח העצם שעוד נותר בהם. זוהי פעולת השרדות לכל דבר, וכמו רבים מן האינסטינקטים החייתיים, גם אינסטינקט זה עדיין טבוע בהם. מותר לתת לכלבים לשחק וללעוס עצמות, אך רק אם הן בטוחות לחלוטין.

אוכל לבעלי חיים

מספר כללי עשה ואל תעשה בכל הנוגע לעצמות

בכל הנוגע לעצמות, בדיוק כפי שאתם מקפידים על אוכל רפואי לכלבים כשהם זקוקים לכך, שימרו גם על כללי עשה ואל תעשה הבאים:

 

עשה

  • בקשו מן הקצב לפרוס לכם פרוסות של עצם בקר עם מיח עצמות, וודאו שאין לה קצוות דוקרים והגישו אותה כשהיא חלוטה מעט במים רותחים כדי לסלק סכנת חיידקים.
  • הרשו לכלב לקבור את העצם שלו בגינה, זה אינסטינקט המעניק לו תחושת בטחון, וכשירצה, יחפור אותה החוצה.
  • בחנות לצורכי חיות תוכלו לרכוש עצמות אמיתיות ומעובדות, בדרך כלל של חזיר או כבש, אוזני חזיר וטלה, מוצרי עור מעובדים ועוד. על אף שהם עלולים לעורר בכם דחייה, עבור הכלב זהו מעדן בטיחותי.
  • במידה וקשה לכם עם חלקי גוף של בעלי חיים אחרים, ניתן להשיג עצמות סינטתיות העשויות מתוצרי לוואי של תעשיית הבשר, אך זכרו שמבחינה תזונתית, העצמות הטבעיות ומוצרי העור המיובשים עולים עליהם לאין שיעור.
  • על מנת לבחור נכונה את גודל העצם, היא צריכה להיות כגודל רגלו הקדמית.

 

אל תעשה!

  • לעולם אין לאפשר לכלב לאכול עצמות עוף, הן נשברות לרסיסים חדים כזכוכית ועלולות לפצוע את הלוע ואת מערכת העיכול.
  • לעולם אין לאפשר לכלב לאכול עצמות שהונחו על המנגל, כמו למשל סטייק טי בון, העצם השרופה מכילה חומרים רעילים.
  • אל תניחו לכלב להמשיך ללעוס עצם שנשברה ויש לה חלק חד המבצבץ ממנה. עלות עצם חדשה היא כאין וכאפס לעומת ניתוח בטני לאיחוי קרעי מעיים לכלב.

 

לסיכום

בחנות ובאתר של מגה פט תוכלו למצוא שפע של עצמות, עורות מעובדים ומוצרי לעיסה נוספים כדי לספק את תאוות הלעיסה והכרסום של הכלב. זכרו לתת לכלבים אך ורק עצמות בטוחות שאינן נשברות לקצוות חדים, לבטיחותם.

אולי תאהבו גם את

זבוב הפירות - תמונה להמחשה
מי הוא זבוב הפירות?

זבוב הפירות, הידוע גם כזבוב הפירות הים התיכוני, פלש לתוך שטחי ישראל בתחילת המאה ה-20. המזון של זבוב הפירות הוא כשמו: פירות, כך שהוא נוטה

קראו עוד »