חיפוש

עו"ד פירוק שיתוף – חשוב להכיר

תהליך פירוק שיתוף הוא תהליך מורכב מבחינה רגשית וכלכלית. חשוב מאוד ״להפריד כוחות״ בצורה חכמה ונבונה, ולעשות זאת גם תוך כדי מתן כבוד לאחר. שותפות היא צורת התאגדות עסקית מפוצה, היא נעשית מכוח פקודת השותפות למען רווחים כספיים.

 

מה היא שותפות

שותפות יכולה להיות תקשורת משפטית בין משפחה, יזמים, אנשי עסקים, תאגידים, ואפילו חברים. כל אלה מעוניינים להקים יחד עסק רווחי ומשגשג. עסקים כמו בית קפה, מפעל, מסעדה, חנות, סטארט אפ, משרד עורכי דין ועוד. כל אלה יכולים להיות עסקים משותפים. ישנם מצבים לאחר תקופה מסוימת שהעסק אינו מצליח כפי שאחד הצדדים קיווה. לעיתים פערים מסוימים המתגלים בהמשך הדרך, יוצרים פערים והמון חילוקי דעות מקצועיים ואישיים ועקב כך צריך לפרק את השותפות בעסק.

 

אילו מצבים עולה הצורך לפרק את השותפות

ישנן מגוון של סיבות שבגללן תהיה פירוק שותפות. הפירוק משפיעה מאוד על האווירה ואיך יתנהל התהליך. ישנם מצבים, והמצבים הללו די נפוצים, שפעילות עסקית נכשלה והיא אינה מצליחה לייצר רווחים. חילוקי הדעת בין השותפים הולכים וגדלים ולעיתים הבלבול בין הצלחת העסק לבין גאווה מתערבב. מלבד גאווה, הרבה פעמים שותפים, בעיקר שהם חברים או משפחה נותנים לעניינים אישיים להשפיע עליהם.

 

ואז נוצר פגיעה באמון, סכסוך אישי בין שותפים ובעיות כאלה ואחרות במערכת היחסים ביניהם. גם במקרה והשותף שלכם הוא איש קרוב לליבכם, חשוב לזכור שבעסקים רצוי לנהוג אחרת. לכם מומלץ להשכיר את שירותיו של עו"ד פירוק שיתוף על מנת לקבל הכוונה נכונה לכם לפירוק השותפות. מכיוון שמדובר בנושא מאוד רגיש ועדין, מומלץ לא לקחת סיכונים ולא ״לפוצץ״ את העסק, שיכול להכיל עובדים רבים ומשפחות של העובדים הללו. רצוי מאוד להיוועץ עם עורך דין המומחה בתחום, על מנת לעשות את הפירוק בדרך הטובה ביותר לכל הצדדים.

 

פירוק באופן טבעי

אפשרות נוספת, היא פירוק באופן טבעי. במקרה והגיעה סיום התקופה שהוקצתה, לפי הסכם שנקבע בין השותפים. ישנם מקרים, לא עלינו כמו מוות, או הכרזה של אחד מהשותפים כפושט רגל, או במקרה שיש נגדו שעבוד. הודעה של אחד מהשותפים שהוא מעוניין לפרק את השותפות, או אם נעשה מעשה כלשהו במסגרת פעילות השותפות שהוא אוסר על כך לפי חוק והופך את הפעילות העסקית לבלתי חוקית.  או למשל החלטה של בית משפט מחוזי, שלפי פנייה בעקבות פנייה של שותף או מינוי של מנהל מיוחד או כונס נכסים לפי הנדרש ועוד מקרים רבים.

 

לסיכום

פירוק שותפות היא אף פעם לא הליך קל. והוא יכול לחלול בתוכו הרבה לחצים כלכליים ולחצים רגשיים. ישנם מספר סיבות לפירוק שותפות, ואולי תופתעו לדעת אך לא כולן אישיות. בדרך כלל שותפים, בדיוק כמו זוגות, נפרדים מגיוון שקיימים ביניהם יותר מידי מחלוקות, יותר ממה שהם יוכלו לגשר עליהן. אך פירוק של שותפות יכול להיות גם באופן טבעי. למשל אחד מהשותפים נפטר, כך השותפות מתפרקת באופן אוטומטי. בכל מקרה, מומלץ להיוועץ בעורך דין פירוק שיתוף לפני ביצוע צעדים.

אולי תאהבו גם את

תביעת פגיעה
מה לעשות לאחר פגיעה מינית?

תקיפה מינית היא חוויה טראומטית שאף אחד לא צריך לסבול. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר את הניצולים מרגישים אבודים, מבולבלים והמומים. לניצולים חשוב לדעת שהם

קראו עוד »
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא

חיילים? משוחררים משירות צבאי? סובלים מבעיה רפואית שנגרמה לכם עקב השירות הצבאי או בזמן השירות הצבאי? ניתן היה לדעתכם לטפל בבעיה הרפואית באופן מקצועי ויעיל

קראו עוד »