חיפוש

נכות בשל תאונת עבודה? מדריך מקוצר

אנחנו מגיעים לשם כל יום, רבים שוהים שם יותר מאשר בביתם. העבודה היא חלק בלתי נפרד מחיינו, ואנו תלויים בה על מנת להתפרנס בכבוד, ולדאוג להווה והעתיד של משפחתנו. לכל עבודה יש את הסיכונים שלה, בין אם היא עבודה משרדית ובין אם על פיגומי בניין.

החיים בלתי צפויים, ועלולים להתהפך עלינו ברגע, גם במקום עבודתנו כחלק מהשגרה. אלו הדברים שחשוב להכיר אם חלילה נגרמה נכות בשל תאונת עבודה.

 

ההגדרה היבשה

תאונת עבודה במקרה של עובד שכיר מתייחסת לתאונה שנגרמה לאותו עובד כתוצאה מעבודה שהוטלה עליו על ידי מעסיקו או מטעמו. באשר לעובד עצמאי, תאונת עבודה מתייחסת לתאונה אשר נגרמה במהלך העיסוק במקצוע שלו. כאשר אנו מדברים על גרימת נכות כתוצאה מתאונת עבודה, החוק מתייחס למצב בו האדם אינו יכול לעסוק עוד בעבודתו, שכן כעת נפגעה שגרת יומו לבלי היכר.

ישנם מקרים גם של נכות זמנית, שעשויה לחלוף כעבור מספר חודשים או אפילו שנים. על מנת להבין לעומק את התמונה במקרה הרלוונטי לכם, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות אישיות המתמחה בתחום.

 

הכתובת- ביטוח לאומי

אם נתעמק בתלוש המשכורת, נראה כי בתשלומי המיסים הרבים המנוכים מהתלוש חודש בחודשו, חלק ניכר הולך לתשלום עבור ביטוח לאומי. מדובר בביטוח מפני פגיעות גוף שאירעו בזמן העבודה של אותו אדם. לכן, במקרה שאכן חלילה נגרמת תאונה, הכתובת לתביעת פיצויים היא ביטוח לאומי.

בתוך השיח על נכות כתוצאה מתאונת עבודה, יש לציין גם את המונח "מחלת מקצוע", המתייחס למצב בו אדם חלה בחלוף הזמן כתוצאה מעבודה באותו מקום עבודה, החל מפגיעת שמיעה כתוצאה מעבודה באתר החושף לרעש ואינו ממגן כראוי, ועד עבודה עם חומרים כימיים היוצרים נזקים ארוכי טווח. גם כאן ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי.

 

תנאי הסף- הכרה בפגיעת עבודה

בשלב הראשון, לאחר הגשת המסמכים הרלוונטיים לביטוח לאומי, עליו לבחון באופן יסודי את המקרה ולקבוע אם אכן ניתן להכיר בו כפגיעת עבודה או תאונת עבודה. מדובר בשלב קריטי המהווה תנאי סף להמשך הטיפול בתביעה. במידה והמקרה לא הוכר כך על ידי ביטוח לאומי, ניתן לערער ולתבוע בבית משפט.

 

המשך הטיפול

במידה ואכן הוכר, הביטוח הלאומי יפצה את העובד על תקופת ההיעדרות מהעבודה, במהלך 90 הימים הראשונים של ההיעדרות, ובגובה של 75% ממשכורתו עד למועד תאונת העבודה. לאחר מכן יזומן העובד לוועדה רפואית על מנת להעריך במדויק את דרגת הנכות שנגרמה לו.

נכות של בין 10-20% תזכה בקצבה חד פעמית ואילו 20% ומעלה תזכה את העובד בקצבה חודשית קבועה. במקרים קשים של נכות גבוהה, קיימת אפשרות לקבל סיוע בשיקום מקצועי, התאמת תנאי מגורים, רכישת ציוד רפואי ועוד. חשוב לציין שלא מומלץ לעבור את התהליך הזה לבד. היעזרו בעורך דין תאונות אישיות על מנת לקבל את מלוא הפיצוי המגיע לכם.

תאונת עבודה

אולי תאהבו גם את

תביעת פגיעה
מה לעשות לאחר פגיעה מינית?

תקיפה מינית היא חוויה טראומטית שאף אחד לא צריך לסבול. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר את הניצולים מרגישים אבודים, מבולבלים והמומים. לניצולים חשוב לדעת שהם

קראו עוד »
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא

חיילים? משוחררים משירות צבאי? סובלים מבעיה רפואית שנגרמה לכם עקב השירות הצבאי או בזמן השירות הצבאי? ניתן היה לדעתכם לטפל בבעיה הרפואית באופן מקצועי ויעיל

קראו עוד »