חיפוש

מה זה חיזוק חיובי?

אם התחלתם בתהליך אילוף של כלב, מן הסתם שמעתם את הביטוי "חיזוק חיובי". אצל בני אדם מדובר בדרך כלל במילה טובה או מחמאה, אבל אצל כלבים זה מעט אחרת. אם אתם רוצים ללמוד עוד על הנושא ולדעת איך להשתמש בחיזוק חיובי בתהליך האילוף של חיית המחמד האהובה שלכם – אתם מוזמנים להמשיך לקרוא 

 

מהו חיזוק חיובי?

חיזוק חיובי הוא דרך יעילה ביותר לצורך אילוף כלבים. פירוש הביטוי הוא לספק תגובה מסויימת ומטיבה מיד לאחר שמתרחשת התנהגות שאתם רוצים בה אצל הכלב שלכם, כך שהוא ירצה להתנהג כך שוב ושוב. הכלב בעצם מקשר בין הפעולה שהוא ביצע אל החיזוק החיובי שהוא קיבל, ובעקבות כך יש לו מוטיבציה להמשיך ולהתנהג בהתאם.

 

באיזה סוג של תגמולים ניתן להשתמש בתור חיזוקים חיוביים?

עבור רוב סוגי הכלבים, מזון הוא התגמול הטוב ביותר. כל הכלבים אוהבים אוכל וחטיפים ועל כן הם ירצו לקבל אותם כפרס. בנוסף, מדובר בחיזוק חיובי שקל לכם מאוד לספק. אתם יכולים לקנות חטיפים בחנות חיות ייעודית או להביא אוכל ביתי טעים שמתאים לכלבים. כל עוד הכלב אוהב את הטעם של החטיף או האוכל- הוא ישמח לקבל אותו כתגמול.

גם ליטופים ומילות שבח יכולות לעבוד כחיזוק חיובי. הכלב שלכם כמובן לא מדבר עברית והוא לא יבין מה אתם אומרים לו, אבל לפי האינטונציה שלכם הוא יוכל לדעת האם אתם שמחים על מה שביצע ואם לא. ליטופים הם כמובן דבר שכלבים נהנים ממנו מאוד, ועל כן חיזוק חיובי מהסוג הפיזי הזה גם כן יכול לעבוד.

 

איזה סוג של חטיפים יכולים להתאים לאילוף כלבים?

יש מגוון עצום של מזונות שיכולים לשמש בתור חיזוקים חיוביים, החל מפינוקים בטעמי בשר ועד לירקות אהובים שתחתכו לכלבים שלכם בעצמכם. כדאי לבחור בחטיף שהכלב שלכם יאהב באמת כי דבר זה ישפיע עליו באופן משמעותי יותר.

שימו לב שהחטיפים צריכים להשתלב היטב בתזונה שלהם- אסור להגזים וזאת בכדי למנוע מהכלב שלכם לעלות במשקל. בנוסף, מומלץ לפעמים לגוון את החטיפים עם סוגים אחרים כדי שלכלב שלכם לא יימאס מהם.

 

למה כדאי להשתמש בחיזוק חיובי בעת אילוף כלבים?

לא כל האנשים בוחרים בשיטת החיזוק החיובי לצורך אילוף הכלבים שלהם. יש אנשים שדוגלים בנתינת עונשים וחיזוקים שליליים מסוגים כאלה ואחרים. אך מחקרים מראים שזו לו הבחירה הנכונה. כשמשתמשים בשיטות מסוג זה הכלבים מתחילים לפעול מתוך פחד. דבר זה עלול לגרום לתוקפנות, פיתוח חרדות ותסמינים נוספים שאתם לא רוצים אצל הכלב המסכן שלכם.

לעומת זאת, חיזוק חיובי משפיע על המוטיבציה של הכלב, משפר את מצב רוחו ויוצר עבורו אורח חיים בריא. הכלב הופך לידידותי יותר כלפי אנשים וכלפי בעלי חיים אחרים ברחוב.

אילוף כלבים

אולי תאהבו גם את