חיפוש

יזמי נדל"ן למדו לבנות – מה היזמים יודעים שאתם לא?

כל יזם נדל"ן המכיר את תחום הבנייה מקרוב ולא רק מאחורי הקלעים יודע שיש לדאוג לא רק לכסף ואישורים בירוקרטיים משפטיים או עירוניים. מה הם יודעים שאתם לא? – על כך במאמר הבא.

 

התפקיד של יזם נדל"ן

יזם נדל"ן הוא אדם בעל חושים חדים וכשרון לזהות הזדמנות, להשקיע בה ולהפיק רווחים. אין לו בדרך כלל כל קשר לצד של הבנייה בפועל. ישנם יזמים שרוכשים מבנים, משפצים אותם, מוכרים ומרוויחים וישנם כאלו שרוכשים קרקע ומשקיעים בבניית מבנים ציבוריים או מבני מגורים. התפקיד העיקרי שלהם הוא ההתעסקות עם הכסף ועם תהליכים בירוקרטיים. כאשר מדובר בשיפוץ ישנם יזמים המצמצמים את העלויות של החומרים, הכלים והציוד על מנת שהשיפוץ ישתלם להם. לעומת זאת, יזמים מוצלחים לא מוזילים את עלויות הבנייה כשהם מחפשים יעילות. המטרה שלהם היא לסיים את הפרויקט כמה שיותר מהר, בצורה בטוחה ויעילה למשל, שימוש במתקני הרמה הם דוגמה לכך. מדובר על במות או זרועות הרמה שמשנעים את הפועלים והציוד בגובה באופן בטוח. תוכלו למצוא מידע נוסף באתר של במות הרמה ליפטר.

 

היכן הכי טוב להשקיע?

יזמי נדל"ן משקיעים בנכסים המניבים להם רווחים. זה יכול להיות אקזיט על נכס ברמה ירודה אותו הם משפצים בזול ומוכרים ביוקר, נכס להשקעה אותו הם משכירים עם מעט סיכון, נכס להשבחה שבו הם משקיעים מעט כסף על קרקע, בונים עליה  ומוכרים באחוזים נאים או השקעה מעבר לים, דהיינו בחו"ל. השקעות בחו"ל יכולות להניב רווחים יפים וגדולים יותר ממה שמרוויחים בארץ. לפיכך רבים מיזמי הנדל"ן מחפשים השקעות בטוחות מעבר לים. ביחד עם זאת, השקעה מחוץ לארץ היא בעלת סיכון גדול יותר מכיוון שמנהלים את העסק בשלט רחוק. בארץ ניתן לפקח על העבודות, שיטות העבודה, ההרמה של הציוד, הבטיחות ולהיות חלק מהפרויקט באופן פיזי ולא רק לנהל הכל מאחורי הקלעים.

 

במה טמונה הצלחתו של יזם נדל"ן?

אין ספק שהחשוב ביותר היא המעורבות של יזם הנדל"ן בפרויקט מכל הבחינות. משקיע שיודע לאן הולך הכסף וכיצד ניתן להוזיל עלויות ובכל זאת להשתמש באמצעים בטיחותיים ובטוחים, יצליח למנף את ההשקעה שלו וליצור אמון עם הקבלנים שלו. לא מספיק שיהיו ליזם רק כישורים ניהוליים או כלכליים, הוא צריך להיות עם יד על הדופק, להכיר מקרוב את כל האפשרויות ולהבחין ביניהן. למשל, מתי לצמצם או להרחיב את כוח האדם, מתי להוזיל עלויות חומרים או מתי לדאוג למכשור מתקדם. ככל שהיזם נכנס עמוק לעסק ומקדיש מזמנו כדי ללמוד את כל ההיבטים הקשורים לבנייה, כך הפרויקט שלו יצליח יותר ויניב לו רווחים. לסיכום, יזם נדל"ן לומד לבנות כאשר הוא נמצא בשטח גם אם לא מדובר על בנייה בפועל.

היכן הכי טוב להשקיע

אולי תאהבו גם את