חיפוש

מה הגורמים לדורבן העקב ומה הפתרונות?

אתם סובלים מכאב חזק בעקב הרגל? הרופא אבחן זאת כדורבן? ליבנו אתכם, אנחנו יודעים שמדובר במצב לא נעים בלשון המעטה.

אספנו עבורכם את הגורמים להיווצרותו של הדורבן והמלצות כיצד להתמודד עם הכאב.

 

לעיתים קרובות הידיעה על קיומו של דורבן מפתיעה אותנו. אנחנו חיים כבשגרה ולפתע, מופיע כאב חד שמשתק אותנו וגורם לנו להעריך כל רגע שחיינו בלעדיו. אתם בטח רוצים לדעת מהם הגורמים להיווצרות דורבן, אספנו כמה מהם:

  1. נעליים שאינם מותאמות

שימוש בנעליים שלא תומך בכף הרגל שלכם עשוי לגרום להיווצרות של דורבן. גם שימוש בנעליים שבהן משקל הגוף אינו מחולק בצורה נכונה יכול להביא לתוצאה זהה.

 

  1. מבנה כף הרגל

לכל אחד מאתנו יש מבנה שונה של כף רגל. במידה ונולדתם עם כפות רגליים שטוחות או כפות רגליים שיש בהן קשת עמוקה, ישנה סבירות גבוהה שתסבלו מדורבן במהלך חייכם. הסיבה לכך היא חלוקה תואמת של המשקל על כף הרגל.

 

  1. עומס על כף הרגל

אם יצאתם לאחרונה לטיול ארוך עם תיק גב כבד, ייתכן שזו הסיבה לכך שתקף אתכם הדורבן. לעיתים העקב בכף הרגל לא מסוגלת לשאת את המשקל הרב שמוטל עליה ונוצר בה הליך דלקתי. ניחשתם נכון, זהו דורבן.

 

אני סובל מדורבן, איך אני יכול להקל על הכאב?

הפתרון לכאב של דורבן ברגל יכול לבוא לידי ביטוי באמצעות רפואה קונבנציונלית, טיפולי פיזיותרפיה או רפואה משלימה.

 

אספנו עבורם פירוט אודות כל אחד מהתחומים:

  1. רפואה קונבנציונלית

בהגיעכם אל הרופא, סביר להניח שתישלחו לבדיקת אולטרסאונד שתראה כי אכן קיים הליך דלקתי בעקב כף הרגל. לאחר מכן, סביר שהרופא יציע לכם ליטול כדורים להקלת הכאב. בנוסף, הוא ימסור לכם הפניה לטיפול פיזיותרפיה (מה שמביא אותנו לקטגוריה

הבאה).

 

  1. טיפולי פיזיותרפיה

מדובר בסדרת טיפולים, במהלכה המטפל יעסה את כף רגלכם ובעיקר את אזור הדורבן. מטרת העיסוי תהיה לטפל בדלקת ולגרום להפחתה בכאב. חשוב שתדעו שאין מדובר בקסם. זהו טיפול מתמשך, אתם תצטרכו להגיע אחת לשבוע לפחות ותקבלו גם שיעורי

בית. המטפל יראה לכם אילו תרגילים כדאי שתבצעו עם כפות הרגליים כדי לסייע בשחרור הדלקת.

ככל שתתמידו בתרגילים ותגיעו לטיפולים שנקבעו לכם, קיים סיכוי טוב שהדורבן יעבור תוך זמן מה.

ככל שתתעכבו עם הטיפול בו, סביר להניח שתיאלצו להתרגל לנוכחותו.

 

  1. רפואה משלימה

בתחום הרפואה המשלימה יאבחנו באמצעות מגע כי אכן מדובר בדורבן. הטיפולים שיוצעו לכם יכולים להיות שיאצו, רפלקסולוגיה, דיקור ועוד.

מדובר בטיפולים שאינם פולשניים. חלקם מתמקדים באזור הכאב וחלקם מתמקדים באזורים אחרים בגוף מתוך אמונה כי ישנן נקודות שונות בגוף האדם שמשפיעות על אזורים שונים.

המלצתנו אליכם היא לבחור את אחת אפשרויות הטיפול ולטפל בעצמכם בהקדם.

החלמה מהירה!

 

טיפול רפואי

אולי תאהבו גם את

דופמין
מה זה דופמין?

נהוג לכנות את הדופמין כהורמון האחראי על כל מה שטוב חיינו. הוא מופרש במוח ומשפר את תחושת האושר שלנו. כאשר אנחנו שמחים, אוהבים, עושים פעילות

קראו עוד »