חיפוש

כמה דרכים לאתר נזילות בתקרה

מכירים את זה שאתם יושבים בבית, על הספה או על כסא, מתרווחים לאחור, צופים בטלויזיה ומנשנשים, ופתאום אתם מרגישים טיפה שנוחתת עליכם ולאחר מספר שניות טיפה נוספת? מסתכלים למעלה ופתאום רואים נזילה בתקרה שקוטעת את כל רצף הפינוק שתכננתם לעצמכם. רובנו נבהלים, ממהרים לשים דלי לספיגת הטיפות, ופונים בשאלה מה לעשות.

אל דאגה, הפתרונות קלים ומהירים, ובמהרה תוכלו לחזור ולהתרווח.

 

מהי נזילה בתקרה?

מדובר למעשה על הצטברות של נוזלים המתנקזים בצנרת מעל התקרה ודולפים אליה. הצטברות הנוזלים יוצרת רטיבות, אשר לרוב נראית בתקרה אך לעיתים מגיעה בצורת קילוף הטיח, יצירת עובש, סדקים בקיר, ובמקרה שמדובר בדליפה של מי ביוב גם ריחות לא נעימים.

אם מדובר על בית פרטי קל לאתר את מקור הנזילה אולם אם מדובר על נזילה בתקרת חדר המדרגות התקלה קשה יותר לאיתור.

 

כיצד ניתן להתמודד עם נזילה בתקרה

פעמים רבות אנו פונים אל הפתרון העקיף במקום אל הפתרון הישיר. למעשה, משתמשים בבעיה שאוטמת את הנזילה כלפי חוץ אך לא מטפלת בבעיה עצמה מהשורש. לפנינו מספר פתרונות:

  • אבחון הבעיה – זהו הפתרון הראשוני והחשוב ביותר. לרוב מדלגים על שלב זה. חשוב להזמין בעל מקצוע שיבחן את מקור הבעיה ויציע את התיקון הטוב ביותר. לכן אל תמהרו לרוץ לשלבים הבאים והזמינו אינסטלטור עכשיו.
  • תיקון הצנרת – לאחר האבחון הפתרון ארוך הטווח הוא תיקון הצנרת. זהו פתרון מורכב ויקר יותר אך יעיל ומשתלם. אם בחרתם בשלב האבחון הראשוני, אותו אינסטלטור יציע לכם את פתרון התיקון המיטבי. אם מדובר ברטיבות קלה, ניתן לשקול זאת, אך במידה ומדובר בנזילה מאסיבית או בבניין מגורים, כדאי לטפל בבעיה מהיסוד.
  • הסרת העובש – חשוב להסיר עובש מצטבר, במיוחד מדובר על עובש שחור, שכן הוא מתפשט במהירות ואינהו בריא. בעזרת אקונומיקה או חומר ניקוי כימי ייעודי ניתן להסירו.
  • צביעת התקרה – פתרון נוסף, לעיתים עקיף וקוסמטי ולעיתים יעיל מאוד הוא צביעת התקרה בצבע מיוחד הנועד להחזיר לתקרה את המראה שלה אך גם כדי למנוע התפשטות נוספת של עובש.
  • מהירות – מומלץ להגיע לטיפול בבעיה כמה שיותר מהר, אולם לעיתים ביצעו הטיפול המיטבי יידחה לעונה יבשה יותר.

למי כדאי לפנות כאשר צצה נזילה בתקרה?

בהתמודדות עם נזילה בתקרה כדאי להתייעץ ולאתר תחילה את מקור הבעיה.

  • איש מקצוע – כפי שצויין קודם, כדאי להוועץ באינסטלטור מומחה שייתן דעתו על התקלה והטיפול בה, וכך תמנע הבעיה בטווח הארוך. ייתכן שמדובר בבעיה רצינית יותר מהנראה בצנרת עצמה ויש לטפל ואף להחליפה.
  • פניה אל ועד הבית – במידה ואתם גרים בבניין משותף, כדאי להעזר בועד הבית לאיתור מקור הנזילה ואף לבדיקת אפשרות כיסוי ההוצאות.
  • פניה לשכן – במידה ואתם גרים בבניין משותף, יש לפנות אל השכנים מעל, שייתכן והנזילה מגיעה מהם או שהם סובלים מבעיה דומה ולטפל בכך יחד.

 

לסיכום, נזילה מהתקרה היא בעיה פתירה, לעיתים באופן קל מהנראה. יש לבחון תחילה את היקפה ואת מקור הבעיה, לרבות הצנרת ורק אז לגשת לפתרון החיצוני. העזרו באיש מקצוע ותהיו רגועים שאתם בידיים מקצועיות.

כלי עבודה של שרברב
stevepb / Pixabay

אולי תאהבו גם את

איך בוחרים מנעולן

בין אם מצאתם את עצמכם נעולים מחוץ לבית או לבית העסק ובין אם בשל צורך ידוע מראש, בחירת מנעולן מקצועי אינה משימה קלה. במדינת ישראל

קראו עוד »
מדביר בחיפה

שירותי הדברה הם כבר מזמן סטנדרט שנתי בכל בית ובית. כיום, בתים רבים סובלים ממזיקים בכל מיני סוגים ורמות קושי שונות. המדביר הוא היחיד שיכול

קראו עוד »
ציור של ציוד ניסור בטון
איך מנסרים בטון בשנת 2021

התקדמות הטכנולוגיה לא דילגה על עולם ניסור הבטון, ובזכותה תהליכי ניסור הבטון השתפרו פלאים בשנים האחרונות. כיום, אנו עדים לשיטות ניסור בטון איכותיות אשר מאפשרות

קראו עוד »
איש תיקונים
3 דרכים לבחירת בעל מקצוע

בחירה של בעל מקצוע איכותי היא חשובה ביותר כדי לשמור על שלמות דירת המגורים. רוב התקלות התשתיתיות, דורשות טיפול מהיר ואיכותי, אחרת הן עשויות להחמיר

קראו עוד »