חיפוש

כל הפרטים על יציקת רצפת בטון

מזה אלפי שנים, משמש הבטון בהרכבו הנוכחי ובהרכבים שונים אחרים, כחומר גלם לבנייה. לפני קצת יותר ממאתיים שנה, הומצא ההרכב המוכר לנו כיום של בטון, המשמש מרכיב מרכזי בבנייה על כל מרכיביה השונים. בשורות הבאות נסקור את השימושים השונים האפשריים של הבטון ואת היתרונות שלו על פני חומרי בנייה אחרים. מהו הבטון וממה הוא מורכב? מהם השימושים האפשריים של בטון? מהי רצפת בטון ומהן היתרונות של יציקת רצפת בטון (ריצוף מבטון בתוך הבית כתבה ווינט) זה כדאי? על פני סוגים אחרים של ריצוף?

ריצוף

מהו הבטון וממה הוא מורכב

מקורו של המונח "בטון" הוא בשפה הצרפתית, והוא השם המקובל כיום לחומר המשמש כמרכיב העיקרי בתהליך הבנייה של בניין כל שהוא. השם כאמור מתאר את ההרכב הספציפי של צמנט, חול, חצץ ומים שביחד מרכיבים את תערובת הבטון כפי שהיא מוכרת כיום. ההיסטוריה של חומרי הבניה מהסוג הזה היא ארוכה, ולא תמיד היה הבטון מורכב מהחומרים כפי שהם מוכרים לנו כיום. למעשה, רק לפני קצת יותר ממאתיים שנה הומצא ההרכב הספציפי של חומר שכיום מוכר לנו בשם בטון. לפני כן נעשה שימוש בחומרים כגון חרס, סיד וגבס כתחליפים לצמנט, שהוא המרכיב המרכזי והחשוב ביותר בבטון. מדובר בחומרים שהם חזקים למדיי בפני עצמם, אבל מידת החוזק שלהם עדיין איננה משתווה לזאת של הבטון כפי שהוא מוכר לנו כיום.

יציקת רצפת בטון ושימושים אחרים

כאמור, הבטון הוא חומר הגלם הבסיסי ביותר שממנו נבנים כיום המבנים השונים בעולם המודרני. זאת, אף שיש כיום גם מבנים שנבנו מחומרים אחרים, ובראשם העץ או הלבנים. התכונה העיקרית של הבטון ההופכת אותו לכל כך יעיל, הוא האפשרות לצקת אותו בצורות שונות ולהתאים אותו וצרכים ולאופי המבנה הנבנה ממנו. זאת גם הסיבה לכך שהיציקה של רצפת בטון, עשויה במקרים רבים להיות עדיפה על כל דרך אחרת לבניית רצפה.

מעוניינים לדעת ולהעריך את עלות השיפוץ שלכם?

יציקת צפת בטון פירושה בניית הרצפה באמצעות הבטון, שהוא תרכובת של צמנט, חול, חצץ ומים, באופן המייצר עיסה שניתן להתאים אותה לצורה ולמבנה הנדרש. התמיסה מגיעה סגרך כלל לאזור העבודה כשהיא מוכנה, באמצעות משאיות בטון ייעודיות, או שמומחים לדבר מכינים אותה זמן קצר לפני יציקת רצפת הבטון. היציקה עצמה אורכת לא מעט זמן, ודורשת לא מעט עבודה ידנית ליישור והתאמה שלה. זאת, כאשר חייבים לקחת בחשבון את העובדה שככל שתהליך התייבשות של הבטון מתקדם יותר, כך קשה יותר לבצע במשטח הבטון שנוצר התאמות ושינויים. בתום העבודה ומשהתקשה הבטון לחלוטין והפך לחומר קשיח, הופכת רצפת הבטון לבסיס יציב, שלא ניתן לפרק או להזיז אותו בקלות.

יציקת רצפת בטון איכותית משמשת לבניית שבילים, או לריצוף גינות או חלק מהן בבתים פרטיים וגינות ציבוריות. הסיבה לכך הינה העדר הצורך לטפל ביציקת הבטון או לתחזק אותה, במשך שנים רבות לאחר היציקה ובניית רצפת הבטון.

אולי תאהבו גם את

איך בוחרים מנעולן

בין אם מצאתם את עצמכם נעולים מחוץ לבית או לבית העסק ובין אם בשל צורך ידוע מראש, בחירת מנעולן מקצועי אינה משימה קלה. במדינת ישראל

קראו עוד »
מדביר בחיפה

שירותי הדברה הם כבר מזמן סטנדרט שנתי בכל בית ובית. כיום, בתים רבים סובלים ממזיקים בכל מיני סוגים ורמות קושי שונות. המדביר הוא היחיד שיכול

קראו עוד »
ציור של ציוד ניסור בטון
איך מנסרים בטון בשנת 2021

התקדמות הטכנולוגיה לא דילגה על עולם ניסור הבטון, ובזכותה תהליכי ניסור הבטון השתפרו פלאים בשנים האחרונות. כיום, אנו עדים לשיטות ניסור בטון איכותיות אשר מאפשרות

קראו עוד »