חיפוש

טיול בארץ התעלות

ונציה היא אחת הערים המתוירות ביותר באיטליה ומהווה את אחד ממוקדי התיירות הפופולארים ביותר באירופה. ככזו, מילוני תיירים מרחבי העולם מגיעים לבקר בעיר היפהפיה מדי שנה ואין זה פלא שהרי יש בה כל כך הרבה לראות ולעשות, כך שהיא מהווה את היעד המושלם לחופשה.

כמו כל עיר אירופאית גדולה – אמסטרדם, פורטו, דבלין ועוד – גם ונציה שופעת באתרי תרבות, היסטוריה ומורשת ועברה המרתק ילווה אתכם במהלך שהותכם בה בעיקר בזכות מבנים מרשימים שהשתמרו היטב עם השנים ומספרים את סיפורה יוצא הדופן של העיר הנפלאה הזו.

 

היסטוריה מכל פינת רחוב

העיר אשר שוכנת בלגונה במקום בו נהר פו נשפך לים האדריאטי, נוסדה במאה ה-5 לספירה ומיקומה האטרקטיבי העניק לה יתרון אסטרטגי, כך שעד המאה ה-13 היא הפכה לאחת הערים העשירות ביותר בעולם. אם נדמה כי היא מלאה במים ונתיבי מים כיום, דעו לכם כי באותם הימים כמויות המים באזור היו גדולות לאין שיעור ובעקבות פעילות הייבוש של חלק מהאזורים נוצרו השטחים הבנוים המוכרים לנו כיום.

בנוסף למבנים העתיקים, זכר לאותם ימים הן התעלות המפורסמות של העיר אשר מקשרות בין חלקיה השונים וחדי העין יבחינו כי לבתים בה יש למעשה שתי גישות – אחת המובילה ליבשה ואילו השניה מובילה לתעלה. סך הכל מדובר בלא פחות מאשר 150 תעלות, כך שהיא זכתה בתואר "עיר התעלות" בצורה הוגנת למדי, אך מה שמעניין לגבי תעלותיה של ונציה באופן ספציפי הוא שמדובר בנתיב התנועה היחיד המקשר בין חלקיה השונים של העיר.

ואכן, על מנת להכיר את ונציה ולחוות אותה במלוא העוצמה, כדאי מאוד לסייר בה שלא באמצעות הרגליים (מה שמהווה את אחד המאפיינים הבולטים ביותר לחופשה אורבנית ברחבי אירופה) אלא באמצעות שייט תעלות!

 

רגליים? סירות!

שייט תעלות בונציה היא דרך מקורית ומרעננת להכיר את העיר ויכולה בקלות להיות חוויה בלתי נשכחת גם עבור מי מכם שמטייל עם קטנטנים. עבור זוגות מדובר בדרך רומנטית ביותר לחוות את אחת הערים הקסומות ביותר באירופה, בהחלט לא משהו שתרצו לוותר עליו.

את טיול התעלות בוונציה תוכלו לעשות קצרצר – ישנם מסלולים רבים המיועדים בעיקר עבור תיירים, בהם תוכלו לראות את האתרים והאטרקציות המרכזיים בעיר, לקבל הסבר על ידי מדריך וגם לרדת ולעלות בתחנות קבועות במהלך המסלול.
את הכרטיסים תוכלו לרכוש במוקדים שונים ברחבי העיר או אפילו במלון בו תלונו, או לחסוך כסף ולהזמין את מקומכם מראש באינטרנט.

אופציה נוספת היא שייט של מספר ימים, אותו תוכלו לעשות באופן מאורגן או באופן עצמאי, ולהנות מוונציה ומסביבתה הקרובה בעודכם שטים על פני המים. יש לציין כי המלונות בוונציה מעולים, אך אינם משתווים לחוויית הלינה בסירה, חוויה עוצמתית ומיוחדת בפני עצמה.

אם תבחרו באופציה זו ישנם כמה מסלולי שייט מומלצים באזור ונציה, פריולי והדלתא של נהר הפו, כך שתוכלו לתכנן מסלול שיהלום את אופי הטיול בו אתם חושקים מבחינת מספר הימים, כלי השיט וכד'.

 

כדאי להגיע בקיץ

אם שייט תעלות קורץ לכם, מומלץ לקחת בחשבון כי העונה המועדפת לטיול מסוג זה היא החל מחודש מרץ ועד אוקטובר, כאשר בחודשי הקיץ (יוני עד תחילת ספטמבר) הביקוש גבוה ולכן מומלץ לשריין את מקומכם מראש להערך לכך שהמחירים גבוהים יותר בתקופה זו.

בנוסף, במידה ובחרתם באופציית השייט העצמאי למשך כמה ימים, קחו בחשבון כי המחירים כוללים לרוב השכרת סירה לרבות מצעים, מגבות ואביזרי בישול ויתר ההוצאות חלות עליכם (בין היתר ביטוחים שונים, דלק ואטרקציות).

שייט מהנה!

 

גשר

אולי תאהבו גם את