חיפוש

הליך גירושין – האם אפשר גם אחרת?

האופן שבו בוחרים להתחיל הליך גירושין משפיע באופן ישיר על התוצאות שלו. אם רוצים להפיק את המרב עבור בני הזוג, הילדים והמשפחה המורחבת, מאוד כדאי להתייעץ עם עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו

 

הליך גירושין נוטה מטבעו להיות ארוך, מסורבל, מתסכל ומייגע. גם אם כבר מגיעים למצב שבו מעוניינים לפרק את התא המשפחתי כדי לפתוח דף חדש ואפילו אם מסכימים לחלוטין שזה הפתרון הכי טוב עבור הילדים ובני הזוג, עדיין יש את העניין הבירוקרטי והמשפטי שאיתו צריך להתמודד. יתרה על כך, התחומים של נישואין וגירושין נשלטים בישראל באופן מלא על ידי הדת – מה שמסבך את התמונה עבור חלק מהאנשים.

 

החדשות הטובות: יש מה לעשות

הצד השני של המטבע הוא שיש כיום מספיק שנות ניסיון שיאפשרו גם לגברים וגם לנשים להתמודד עם הליך הגירושין בצורה טובה יותר. בשביל לפעול כך, חשוב להתחיל באיסוף מידע על סוגים שונים של הליכי גירושין ועל ההבדלים ביניהם. לאחר מכן, כל שנותר הוא לפנות אל בעלי מקצוע כדי לקבל את שירותי הייעוץ שלהם בשלב מוקדם ככל האפשר.

השגת מידע על הליך גירושין היא כיום משימה קלה יותר מכפי שנהוג לחשוב. מידע כזה קיים באתרי האינטרנט, ניתן להשיג אותו דרך הרשתות החברתיות ורבים ממילא בוחרים להתחיל בהליך גירושין רק אחרי שהם מערבים קרובים, חברים ובני משפחה. באמצעות המידע קל יותר לדעת למה להיערך מבחינת משך הליך הגירושין והאופן שבו הוא צפוי להשפיע על החיים האישיים, הקריירה או הלימודים.

 

למה להתייעץ עם עורך דין?

האופן שבו בוחרים להתחיל את הליך הגירושין צפוי להשפיע על התוצאות שלו. כך למשל יש את עניין מרוץ הסמכויות, שקובע מי ינהל את תיק הגירושין – בית המשפט לדיני משפחה או בית הדין הרבני. אז אם רוצים להשיג תוצאות שקרובות ככל האפשר אל תפיסת העולם של אחד מבני הזוג, יש לבצע את מרוץ הסמכויות בצורה מתאימה.

יתרה על כך, כדאי להתייעץ עם עורך דין בשביל להתחיל את הליך הגירושין באופן המתאים. התייעצות עם עורך דין עוזרת להגיש את הטפסים אל המוסדות הבירוקרטיים השונים והיא יכולה לפנות כל אחד מבני הזוג אל החיים האישיים שלו. אם מערבים עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו, ניתן לסיים את הליך הגירושין גם מוקדם וגם בהצלחה.

 

גירושין כתהליך ששווה את ההשקעה

החלטה מושכלת על הליך גירושין לא צריכה להרפות גם את ידם של אלו שמגלים שמדובר על תהליך ארוך, מורכב ומסובך. על אף הנתונים על הליכי גירושין שחלקם נמשכים עשרות שנים, יש המון מקרים קצרים יותר. בשביל להצטרף לסטטיסטיקה החיובית, כל שנדרש הוא להבין שאפשר גם אחרת ושיש מי שיכול לעזור.

הליך גירושין - האם אפשר גם אחרת

אולי תאהבו גם את