חיפוש

מצלמת דרך – האם באמת היא יעילה בבית המשפט?

אנשים רבים מתקינים ברכבם מצלמת דרך קדמית ואחורית על מנת להוכיח פגיעות ברכב או לא עלינו פגיעת גוף עקב תאונת דרכים. האם מצלמת דרך קבילה ויעילה בבית המשפט? על כך במאמר הבא.

 

האם מצלמת דרך קבילה בבית משפט?

אדם שהיה עד לתאונת דרכים בין אם היה מעורב בה ובין אם לא, צריך לדווח עליה לפי החוק. העדות של האדם וכל חומר מצולם מטעמו יכול לשמש כראייה ויהיה קביל בבית המשפט. ביחד עם זאת, הצילום צריך להיות מקורי וללא עריכה. גם אם אדם מסוים עבר עבירת תנועה והגיש סרטון מקורי ממצלמת דרך המפליל אותו, הוא ישמש כראייה נגדו. נניח אדם הואשם שלא עצר בתמרור עצור והוא ערער על כך באמצעות מצלמת דרך שהראתה שהוא כן עצר בעצור, הראייה תסייע לו בבית המשפט. על אחת כמה וכמה כאשר מעורבים בתאונת דרכים, ניתן להגיש את הראייה לתביעה בסיוע של עורך דין תאונות דרכים ולהשתמש בה בבית המשפט.

 

האם יש צורך במצלמת דרך כדי להוכיח תאונת דרכים?

לרוב אין צורך בהוכחות של מצלמת דרך לתאונת דרכים מכיוון שפונים לקבל סיוע ראשוני בבית חולים ופונים לקבל אישור מהמשטרה על התאונה. על אחת כמה וכמה כשמדובר בפינוי של אמבולנס או הגעת משטרה למקום התאונה. המסמכים הרפואיים ואישור מהמשטרה מספקים הוכחה שהתאונה התרחשה. התביעה אותה תגישו לבית המשפט נגד חברת הביטוח של הפוגע תדון בנזקי הגוף, דרגת הנכות, צלקות, אובדן כושר השתכרות זמני או קבוע, ימי מחלה, פגיעה נפשית כתוצאה מהתאונה, הוצאות על טיפולים ותרופות, עוגמת נפש וכד'. כל אלו יצטרכו להופיע בתביעה בהתאם לנזק שנגרם לתובע. על פי חוק נפגעי תאונות הדרכים כל אדם הנפגע בתאונת דרכים רשאי לתבוע את חברת הביטוח ולקבל פיצוי כספי. על מנת שהפיצוי יהיה גבוה, לא צריך למהר ולהתפשר עם חברת הביטוח אלא לקבל ייעוץ מעורך דין לתאונות דרכים.

 

כיצד עורך דין יסייע לכם?

ידוע שחברות הביטוח אינן משלמות סכומים גבוהים במקרים של תביעה על תאונת דרכים גם אם מגישים להם מסמכים רפואיים ואישורים שונים, כולל צילומים של מצלמות דרך. ההתערבות של עורך דין מקצועי יכולה לשנות את פני התמונה מכיוון שהוא יודע כיצד להתנהל מול חברות הביטוח ולהביא לפיצוי כספי גבוה יותר.

 

האם ניתן להרשיע נהגים באמצעות מצלמות מהירות?

ב-2012 התקינה המשטרה מצלמות מהירות חדשות כחלק מאכיפת נהגים עבריינים על מנת למנוע את תאונות הדרכים שהפכו למכת מדינה. על אף זאת, ועל אף שמצלמות הן קבילות בבית המשפט, החוק אינו מתייחס לצילום דיגיטלי הנעשה באמצעות המצלמות החדשות. לפיכך, רק לאחר תיקון החוק המצלמות יהיו קבילות בבית המשפט. לעומת זאת, מצלמות דרך ברכבים קבילות בין אם מדובר על צילום חד כיווני או דו כיווני. 

האם מצלמת דרך קבילה בבית משפט

אולי תאהבו גם את

תביעת פגיעה
מה לעשות לאחר פגיעה מינית?

תקיפה מינית היא חוויה טראומטית שאף אחד לא צריך לסבול. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר את הניצולים מרגישים אבודים, מבולבלים והמומים. לניצולים חשוב לדעת שהם

קראו עוד »
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא

חיילים? משוחררים משירות צבאי? סובלים מבעיה רפואית שנגרמה לכם עקב השירות הצבאי או בזמן השירות הצבאי? ניתן היה לדעתכם לטפל בבעיה הרפואית באופן מקצועי ויעיל

קראו עוד »