חיפוש

בקשה לעיכוב הליכים – באילו מקרים הדבר אפשרי?

במציאות הכלכלית בעלת השפע ותרבות הצריכה מצד אחד ויוקר המחיה מצד שני, אנשים רבים נכנסים למצב של קשיים כלכליים, הלוואות וחובות.

לעיתים זה יכול להגיע אף לפתיחת תיקים ברשויות האכיפה והגבייה.

יחד עם זאת, באמצעות בקשה לעיכוב הליכים, ניתן להתמודד באופן מיטבי יותר עם ההליכים המשפטיים.

באילו מקרים ניתן להגיש את הבקשה?

 

סחרחורת כלכלית

השפע הכלכלי בו אנו חיים, מאפשר לנו לצרוך מכל הבא ליד, כשנראה שתרבות הצריכה המערבית רק מעודדת אותנו להמשיך ולקנות מכל הבא ליד, ללא מחסומים ועצירה לרגע לכלכל את צעדנו.

בסופו של דבר, ההישאבות לתרבות צריכה בלתי מבוקרת זו, מביאה אנשים רבים לקחת הלוואות ולהיכנס לחובות, אשר במבט קצר רואי נראה כי אינם משפיעים באופן מיידי על הכיס שלנו, אך בטווח הארוך, החובות והמינוסים רק תופחים ומגיעים למימדים מבהילים. מצב בלתי מבוקר זה של חובות והלוואות יכול בנקל להגיע לפתחה של הוצאה לפועל, אשר כגוף האחראי להסדרת החובות, פועלת במלוא החומרה והנוקשות באמצעות הגבלות ועיקולים שונים.

 

הגבלות ועיקולים בהוצאה לפועל

פתיחת תיק בהוצאה לפועל, הגוף המדיני האחראי על הליכי הגבייה שלא בוצעו כראוי, משמעו כי הנושה לא הצליח לגבות את הכסף המגיע לו, או בעקבות צבירת חובות הנובעים מהתנהלות כלכלית לקויה או בעקבות חוב פיגורים של קנס או תשלום מחייב של בוצע.

מתוקף היותו גוף בעל יכולת אכיפה וענישה, להוצאה לפועל ישנה הסמכות לעיקול נכסים, עיקול חשבונות בנק, הגבלות על חידוש רישיון הנהיגה ואף צו עיכוב יציאה מהארץ. סנקציות אלו עשויות להפוך את תהליך החזר החובות לתהליך הרבה יותר מורכב ומתיש. כדי להתמודד בצורה יעילה ומסודרת עם הליכים מגבילים אלו, עומדת לחייב האפשרות להגיש בקשה לעיכוב הליכים.

 

באילו מקרים אפשר להגיש בקשה לעיכוב הליכים?

בקשה לעיכוב הליכים משמעה עצירת ההליכים המשפטיים שננקטו כנגד החייב- תביעות או הסנקציות של הוצאה לפועל המוזכרות לעיל. חשוב לזכור כי מדובר בעיכוב, ולא בביטול מוחלט של ההליכים, עד להסדרת החוב.

השלב הראשון בהגשת בקשה לעיכוב הליכים הוא צעד ראשון מצד החייב, המעיד על נכונות להסדרת החוב הקיים. לאחר שנרשמה פעולה מסוימת להסדרת החוב, ניתן יהיה להגיש בקשה מתאימה.

מצב נוסף וקצת שונה, בו עומדת האפשרות להגיש בקשה לעיכוב הליכים מתקיים כאשר החייב מערער על התביעה בגינה נפתחו נגדו ההליכים. באמצעות טענת "פרעתי" וכפירה בחוב, ניתן להגיש בקשה לעיכוב עד לבירור מעמיק של הטענה.

ישנם גם מצבים של עיכוב הליכים באופן חלקי, כמו לדוגמא במקרה של עיקול הרכב, יוכל החייב להגיש בקשה לעיכוב ההליך, ככל ויצליח להוכיח כי ישנן נסיבות המחייבות אותו להשתמש ברכב, כמו למשל לצרכי פרנסה.

הגשת בקשה לעיכוב הליכים מחייבת בירור מעמיק והכרה מיטבית של הליכי ההוצאה לפועל וההליכים המשפטיים השונים. אם אתם מחפשים מידע נוסף על עיכוב הליכים,  מומלץ להיוועץ  בעורך דין מקצועי ומיומן לקבלת ייעוץ מותאם אישית.

 

ספרים ופטיש

אולי תאהבו גם את

תביעת פגיעה
מה לעשות לאחר פגיעה מינית?

תקיפה מינית היא חוויה טראומטית שאף אחד לא צריך לסבול. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר את הניצולים מרגישים אבודים, מבולבלים והמומים. לניצולים חשוב לדעת שהם

קראו עוד »
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא
4 סוגי רשלנות רפואית בצבא

חיילים? משוחררים משירות צבאי? סובלים מבעיה רפואית שנגרמה לכם עקב השירות הצבאי או בזמן השירות הצבאי? ניתן היה לדעתכם לטפל בבעיה הרפואית באופן מקצועי ויעיל

קראו עוד »