חיפוש

כל כמה זמן כדאי להחליף סוללה בפלאפון?

אחד המרכיבים המרכזיים בכל טלפון נייד היא הסוללה. למזלכם, הסוללה היא אחד המרכיבים בטלפון שבאמצעות תחזוקה קבועה שלה מאפשרת למנוע תקלות. מכיוון שתקלות שונות מתרחשות תמיד לפי חוקי מרפי דווקא בזמן הלא-מתאים מדובר בבונוס משמעותי.

למשל, החלפת סוללה לפני שהיא מפסיקה לתפקד כראוי מאפשרת למנוע בעיה של חוסר זמינות. אמנם כיום רוב המכשירים הניידים עושים שימוש בסוללה מסוג "ליתיום-יון" שנחשבת לאמינה ולאיכותית, אבל גם אותה יש צורך להחליף מדי פעם.

סוללה ירוקה
סוללה ירוקה

לא לעולם חוסן

חשוב לזכור ששום סוללה טובה ככל שתהיה אינה מחזיקה מעמד לנצח. אורך חייה של סוללה נקבע לרוב ע"פ מספר מחזורי הטעינה שלה, כלומר מספר הפעמים שהיא הוטענה במלואה לאחר שהתרוקנה לחלוטין.

למשל, מספר מחזורי הטעינה של סוללות מסוג "ליתיום-יון" עומד על כ-1000 (כ-3 שנות עבודה). עם זאת, יש מספר סימנים שמעידים שהגיע הזמן להחליף סוללה גם לפני המועד הרצוי:

  1. התרוקנות מהירה מדי. התרוקנות זו צפויה רק לאחר מחזורי טעינה רבים, אבל במידה והיא מתרחשת מוקדם מהצפוי כנראה מדובר בסוללה שסובלת מנזק כלשהו.
  2. גב המכשיר נפוח או מעוות. תקלה זו נפוצה במכשירים שקיבלו מכה כלשהי באזור הסוללה ומחייבת פנייה מידית למעבדת תיקונים. כל שהות בפנייה יכולה לגרום לסוללה להתפוצץ, לדלוף או לגרום לנזקים אחרים.

כל הסוללות מתפקדות פחות טוב בחלוף הזמן. למשל, סוללות מסוג "ליתיום-יון"  מתפקדות ברמה של 80% כבר לאחר 500 מחזורי טעינה – כמחצית ממחזורי הטעינה הצפויים ממנה.

המשמעות היא שהסוללה תחזיק מעמד פחות זמן ולכן, מומלץ להחליף סוללה כבר בשלב הזה ובמילים אחרות – לאחר כ-18-24 חודשי שימוש בטלפון.

כל עכבה לטובה

עם זאת, יש מספר דרכים לשמור על חיי הסוללה ולדחות את החלפת הסוללה. למשל:

  1. לא להטעין את מכשיר הטלפון לאחר שהגיע למקסימום מבחינת טעינה (100% טעינה). פעולה זו יכולה בטווח הארוך לפגוע בחיי הסוללה מסיבה אחת – היא ממשיכה לקבל זרם למרות שהיא מלאה
  2. לא להטעין את מכשיר הטלפון לרמה מקסימלית (100%) כדי למנוע אפשרות של מתח גבוה. מתח זה כאמור פוגע בטווח הארוך בחיי הסוללה.
  3. להטעין את הסוללה באמצעות כבל ומטען מקוריים בלבד כדי למנוע אפשרות של בעיות בהטענה
  4. לא לחשוף את מכשירי הטלפון לאלמנטים שיכולים לפגוע בסוללה, למשל שמש ישירה.

במידה ונדרשת למרות הכל החלפת סוללה ניתן כיום לעשות זאת ללא בזבוז זמן יקר. למשל, להקליק על הקישור https://mobilab.co.il או לצלצל למספר הטלפון *3874.

טכנאי יגיע לכל מקום שבו אתם נמצאים ויחליף לטלפון שלכם סוללות, כך שאתם תוכלו להמשיך להיות זמינים תמיד.

והבונוס הגדול – השירות נעשה בזמן ובמקום שאתם בוחרים והמחירים משתלמים במיוחד.  אז מי אמר שהחלפת סוללה חייבת להיות עניין מסובך?

אולי תאהבו גם את